Polacy w 2018 roku na gry wydali ponad 2 miliardy złotych - wynika z raportu Newzoo
Najwięcej na produkcje mobilne.
Analitycy z Newzoo i firma Wargaming opublikowali raport podsumowujący rynek wirtualnej rozrywki w Polsce w 2018 roku. W omawianym okresie Polacy wydali na gry łącznie 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.
Statystyczny mieszkaniec naszego kraju na cyfrową zabawę przeznaczył 58,69 dolarów (około 222 zł). Najwięcej gracze znad Wisły zainwestowali w produkcje mobilne na telefony - 157,80 milionów dolarów (597,54 mln zł), a więc 12,49 procent więcej niż w 2017 roku.
Natomiast na gry PC dystrybuowane w pudełkach i drogą elektroniczną Polacy wydali 152,60 mln dol. (577,85 mln zł). Podobną kwotę - 151,70 mln dol. (574,44 mln zł) - przeznaczyli na tytuły konsolowe. W obu segmentach doszło do znacznego wzrostu w porównaniu do poprzedniego roku: odpowiednio o 4,66 proc. i 8,12 proc.
Znacznie mniejszą kwotę polscy gracze zainwestowali w produkcje na tablety, ponieważ 58,40 mln dol. (221,14 mln zł). Natomiast pozycje przeglądarkowe osiągnęły wynik w wysokości 21,10 mln dol. (79,90 mln zł).
Polska na terenie Europy Środkowo-Wschodniej plasuje się na drugim miejscu. Lepszy rezultat mają jedynie Rosjanie, którzy na wirtualną rozrywkę w 2018 roku wydali 1,65 miliarda dol. (6,24 mld zł).
W skali całego Starego Kontynentu znaleźliśmy się na ósmej pozycji. Na podium są zaś Niemcy z 4,98 mld dol. (18,86 mld zł), Wielka Brytania z 4,73 mld dol. (17,91 mld zł) i Francja z 3,36 mld dol. (12,72 mld zł).
Analitycy z Newzoo przewidują dalszy rozwój polskiego rynku gier. Szacują, że w 2019 roku Polacy przeznaczą w sumie 574,40 mln dol. (2,17 mld zł), czyli o 5,9 proc. więcej. Największy wzrost zanotować mają gry na smartfony - o 11 proc. Z kolei wydatki na produkcje PC i konsolowe zwiększą się odpowiednio o 3,1 proc. i 5,7 proc.
Eksperci podkreślają, że lepsze rezultaty będą efektem „systematycznej popularyzacji” wirtualnej rozrywki w Polsce. Dużą rolę odegrają też nowe metody dystrybucji, w tym streaming i abonamenty, a także e-sport.
Źródło: informacja prasowa