Skip to main content

Policja wkroczyła do niezależnego studia. Powodem oskarżenia o skradziony kod

Chodzi o twórców Dark and Darker.

Biuro niezależnego dewelopera Ironmace - pracującego obecnie nad wyczekiwaną grą Dark and Darker - stało się dzisiaj w nocy (według czasu polskiego) celem nalotu koreańskiej policji. Powodem interwencji i przeszukania miały być oskarżenia wydawcy Nexon, jakoby powstający tytuł był plagiatem anulowanego projektu i korzystała ze skradzionych assetów oraz kodu.

Jak informuje portal PC Gamer, korzystając z raportu koreańskiego dziennika Naver News, policja prowincji Gyeonggi wkroczyła do siedziby studia w mieście Seongnam, rekwirując materiały związane z produkcją gry. Działania funkcjonariuszy miały być efektem złożonego w 2021 przez Nexon zawiadomienia o złamaniu przez Ironmace Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji.

Znany producent gier sieciowych utrzymuje, że założone przez jego byłych pracowników studio przy produkcji swojego debiutanckiego tytułu posługuje się nielegalnie pozyskanymi materiałami pozostałymi po anulowanej grze, znanej jako „P3”. Twórcy odcięli się od tych zarzutów publikując na swoim Discordzie oficjalne oświadczenie: „Do produkcji gry nie zostały użyte żadne skradzione assety lub kod”.

Teraz deweloperzy również wydali oświadczenie, zarówno poprzez swoje profile w mediach społecznościowych, jak i Discorda. „Nie przejmujcie się za bardzo tym, co słyszycie ze strony Nexon. Większość z doniesień, jakie teraz krążą po internecie, jest nieprawdziwa. Nie ma żadnych opóźnień w produkcji i nie ma się o co martwić” - napisał będący w kontakcie z twórcami moderator serwera.

Przypomnijmy, że Dark and Darker zyskało dużą popularność na początku zeszłego miesiąca, gdy udostępniona wersja testowa stała się najczęściej pobieranym demem podczas festiwalu Steam Next Fest. Przebiła pod tym względem nawet wersję demonstracyjną Darkest Dungeon 2, czyli znacznie bardziej rozpoznawalnej marki.

Dark and Darker łączy w sobie cechy tzw. dungeon crawlera, czyli jednego z nurtów w grach RPG oraz „extraction shootera” w stylu Escape From Tarkov. Gracze trafiają do podziemnego lochu, gdzie walczą z potworami, poszukują ukrytych skarbów oraz konfrontują się z innymi graczami. Zadaniem każdego zawodnika jest zgarnąć jak najbardziej wartościowe łupy i odnaleźć wyjście z labiryntu przed końcem rundy. W wypadku niepowodzenia tracimy cały dobytek.

Zobacz także