Skip to main content

Polska gra logiczna MouseCraft zaakceptowana na Steam Greenlight

Wkrótce premiera rozbudowanej wersji produkcji, na dalsze prace zebrano już prawie 6 tys. dol.

Tydzień temu polska gra logiczna MouseCraft została zaakceptowana w Steam Greenlight. Twórcy ze studia Crunching Koalas zapowiadają, że tytuł już wkrótce pojawi się w programie Early Access w systemie dystrybucji cyfrowej Valve, rozszerzony o dodatkowe opcje i poziomy.

Pierwszy obrazek z nowej lokacji

MouseCraft już 1 sierpnia debiutowało - za darmo - w ramach programu określanego przez deweloperów jako „Give-What-You-Feel”. Wszyscy zainteresowani mogą pobrać grę, a następnie - opcjonalnie - przekazać dowolną kwotę na dalsze prace, jednocześnie wskazując, który element produkcji chcą rozwijać.

Twórcy na oficjalnej stronie opublikowali statystki przeprowadzonej akcji. Wersję alpha zakupiło na obecną chwilę 1901 osób, płacąc łącznie nieco ponad 5,7 tys. dol., co daje średnią wpłatę na poziomie powyżej 3 dolarów. Rezultaty wzrosły po zaakceptowaniu w Greenlight.

Jeden z użytkowników przekazał 50 dolarów na „stworzenie systemu do wymiany map tworzonych przez użytkowników”, ale aż 42% wpłacających najchętniej widziałoby „większą liczbę poziomów, nowe rodzaje klocków oraz dodatkowe lokacje i grafiki tła”.

Crunching Koalas zamierza sprostać wymaganiom: wersja debiutująca na Steamie otrzyma nowe mapy, stworzone przez fanów za pomocą wbudowanego edytora, dodatkową lokację, mapę gry i typy klocków.

Wszyscy gracze, którzy zdecydowali się na zakup gry w wersji alpha otrzymają klucze na Steam bez dodatkowych opłat. Już w czwartek cena produkcji wzrośnie do 7 dolarów (ok. 22 zł), w wersji PC, Mac i Linux.

MouseCraft opisywane jest jako połączenie Lemmingów i Tetrisa. Gracze pomagają myszom w nieustannej wędrówce do kawałka sera, układając odpowiednie ścieżki z tetrisowych klocków.

Jak poinformowali nas twórcy, data debiutu zależy teraz od zarządzających platformą Steam i jest kwestią „2-3 tygodni”.

Greenlight to inicjatywa Valve, w której gracze sami wybierają, które tytuły niezależne trafią do sprzedaży na Steamie. W programie Early Access (Wczesny Dostęp) gracze mogą kupować wczesne wersje gier, które wciąż są w produkcji i dyskutować z autorami. Twórcy zaś mogą modyfikować i rozwijać swoje tytuły.

Zobacz na YouTube

Zobacz także