Skip to main content

Polska platformówka Butcher trafi na PS4 i Xbox One

Dwuwymiarowy Doom.

Deweloperzy z polskiego studia Transhuman Design ujawnili, że brutalną platformówkę Butcher zamierzają wydać na PS4 i Xbox One.

Daty premiery wersji konsolowych nie podano, ale informacje zamieszczone na karcie katalogowej tytułu w cyfrowym sklepie PlayStation Store sugerują, że ukażą się 25 kwietnia.

W Butcher bywa wybuchowo

Obecnie Butcher dostępne jest na PC z systemami Windows, Mac i Linux. Na komputerach osobistych gra zadebiutowała w październiku ubiegłego roku.

W nowym projekcie deweloperzy sprawdzają, jak wyglądałby klasyczny Doom przeniesiony w dwa wymiary. Nie zabrakło więc szybkiego tempa rozgrywki i dynamicznego strzelania - do wszystkiego, co się rusza.

Akcję obserwujemy jednak nie z perspektywy pierwszej osoby, a kamery umieszczonej z boku planszy. Poza pozbywaniem się oponentów, podczas zabawy skaczemy z platformy na platformę.

Produkcja okraszona jest oprawą graficzną w stylu pixel art. Wcielamy się w tytułowego cyborga, którego zaprojektowano w celu wyeliminowania resztek ludzkości.

Dostępny arsenał obejmuje szereg klasycznego wyposażenia, w tym piłę motorową, strzelbę oraz granatnik. Zwiedzamy i zalewamy krwią (do czterech milionów pikseli na poziom) podziemne kryjówki, postapokaliptyczne miasta czy dżungle.

Zobacz na YouTube

Ważne jest też korzystanie z elementów otoczenia - ostrzy, haków, dołów z lawą i dzikich zwierząt, wszystko do brutalnego rozprawiania się z przeciwnikami. Do przejścia autorzy przygotowali ponad 20 etapów.

Odpowiedzialne za projekt Transhuman Design to zasłużone polskie studio niezależne, założone przez Michała Marcinkowskiego. Deweloper w przeszłości stworzył Soldata, który nadal jest aktualizowany.

Zobacz także