Skip to main content

Polska platformówka Butcher z datą premiery na PS4 i Xbox One

Doom w dwóch wymiarach.

Crunching Koalas ujawniło datę premiery konsolowych wersji brutalnej platformówki Butcher od polskiego studia Transhuman Design. Na PS4 gra pojawi się 9 maja, a na Xbox One trafi dzień później - 10 maja.

Cenę edycji standardowej ustalono na 9,99 euro, a więc około 42 zł.

Strzelanie wśród pikseli

Wcześniejsze informacje sugerowały, że na platformach Sony oraz Microsoftu produkcja zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu - 25 kwietnia. Zapewne jednak nie udało się dotrzymać wspomnianego terminu.

Obecnie Butcher dostępne jest na PC z systemami Windows, Mac i Linux. Na komputerach gra ukazała się w październiku ubiegłego roku.

W swoim nowym projekcie deweloperzy sprawdzają, jak wyglądałby klasyczny Doom przeniesiony w dwa wymiary. Nie zabrakło więc szybkiego tempa rozgrywki i dynamicznego strzelania - do wszystkiego, co się rusza.

Akcję obserwujemy z kamery umieszczonej z boku planszy. Poza pozbywaniem się kolejnych przeciwników, podczas zabawy skaczemy z platformy na platformę, omijając różnego rodzaju przeszkody.

Produkcja okraszona jest oprawą graficzną w stylu pixel art. Wcielamy się w tytułowego cyborga, którego zaprojektowano w celu wyeliminowania resztek ludzkości.

Zobacz na YouTube

Dostępny arsenał obejmuje szereg klasycznego wyposażenia, w tym piłę motorową, strzelbę oraz granatnik. Zwiedzamy i zalewamy krwią (do czterech milionów pikseli na poziom) podziemne kryjówki, postapokaliptyczne miasta czy dżungle.

Ważne jest też korzystanie z elementów otoczenia - ostrzy, haków, dołów z lawą i dzikich zwierząt, wszystko do brutalnego rozprawiania się z przeciwnikami. Do przejścia autorzy przygotowali ponad 20 etapów.

Odpowiedzialne za projekt Transhuman Design to zasłużone polskie studio niezależne, założone przez Michała Marcinkowskiego. Deweloper w przeszłości stworzył Soldata, który nadal jest aktualizowany.

Zobacz także