Polski gracz w 2019 roku na infografikach
Raport Polish Gamers Research.
Firma badawcza IQS, Polish Gamers Observatory i Krakowski Park Technologiczny opublikowały fragmenty tegorocznej edycji raportu Polish Gamers Research. Opracowanie odpowiada na pytanie, kim jest polski gracz.
Spośród ankietowanych aż 76 procent respondentów stwierdziło, że w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie co najmniej raz zagrało w produkcje na PC, konsolach, urządzeniach mobilnych oraz w tytuły dostępne z poziomu przeglądarek lub portali społecznościowych.
Największą grupę - 32 procent - polskich graczy stanowią osoby w wieku 25-34 lat. Natomiast 29 procent to miłośnicy gier w przedziale wiekowym 35-44, a 24 procent w 16-24. Najmniej miłośników wirtualnej rozrywki ma od 45 do 55 lat - zaledwie 14 proc.
Warto przy tym zwrócić uwagę, że w 2014 roku, gdy opracowywano pierwszą edycję raportu, rezultaty prezentowały się odmiennie. Najwięcej - 39 proc. - grających miało od 16 do 24 lat.
Według danych, mężczyźni stanowią 53 proc. polskich graczy, a kobiety 47 proc. Doszło więc do niewielkich zmian względem poprzedniego badania, gdy wynik wynosił odpowiednio 51 proc. i 49 proc.
Najczęściej chłopcy i panowie grają na konsolach i komputerach PC - 73 proc. i 67 proc. Co ciekawe, w pierwszym przypadku zanotowano dosyć istotny wzrost: w ubiegłym roku platformy Sony, Microsoftu i Nintendo wybierało 61 proc. przedstawicieli brzydszej płci.
Natomiast dziewczyny i panie preferują głównie gry w portalach społecznościowych i tytuły mobilne - odpowiednio 53 proc. i 49 proc. W obu rodzajach produkcji doszło jednak do spadków: poprzednio wyniki wynosiły 60 proc. i 56 proc.
Najwięcej polskich graczy to mieszkańcy wsi (33 proc.) oraz miejscowości z poniżej 100 tysiącami obywateli (32 proc.). Najczęściej miłośnikami wirtualnej rozrywki są osoby znajdujące się w przeciętnej lub dobrej sytuacji finansowej - 42 proc. i 34 proc.
Największe grupy grających stanowią ludzie ze średnim i wyższym wykształceniem - odpowiednio 38 proc. i 35 proc. Podstawowe posiada 27 proc. respondentów. Większość (51 proc.) ankietowanych twierdzi, że posiada stałe zatrudnienie, a 15 proc. deklaruje się jako młodzież i uczniowie.
Źródło: Gry-Online