Polski horror Medium z jednoczesną „rozgrywką na dwóch ekranach”
Bloober Team podsumowuje rok.
Polskie studio Bloober Team - twórcy Layers of Fear - jeszcze w tym roku planują wydać pierwszy odcinek kolejnego horroru, zatytułowanego Medium.
O projekcie nadal nie wiemy niemal nic, choć teraz ujawniono pewną interesującą wskazówkę, sugerującą dość nowatorski pomysł na rozgrywkę.
Studio Bloober Team otrzymało bowiem 5,03 mln złotych dofinansowania z w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt ujawnienia bazowych założeń projektu. „Medium to przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach” - czytamy w komunikacie.
Wygląda więc na to, że - jak zapowiadano - gra skoncentruje się na opowieści, lecz rozgrywka prowadzona będzie w kooperacji lub z udziałem drugiej osoby.
Szczegóły nie są jeszcze znane, ale rozwiązanie ma być na tyle innowacyjne, że twórcy złożyli nawet wniosek patentowy w celu zastrzeżenia swojego pomysłu.
Wczoraj polska spółka opublikowała także raport giełdowy, podsumowujący cały rok 2015. Firma zanotowała rekordowe 3,3 mln zł zysku netto, w porównaniu z 778 tys. w 2014 r.
Warto dodać, że sumę tę niemal w całości wygenerowało Layers of Fear. Udany horror był sporym zaskoczeniem po grze Basement Crawl, której jakość najlepiej jest chyba przemilczeć.
Szczęściem w nieszczęściu było dla Bloober Team bankructwo studia Reality Pump, także z siedzibą w Krakowie - w ten sposób udało się pozyskać doświadczonych deweloperów.
Zarząd spółki przyznaje w komunikacie, że Basement Crawl było „głośną wpadką”, która skłoniła studio właśnie do koncentracji na jednym gatunku - horrorach.
„To wtedy podjęliśmy decyzje, które stały się wodą na młyn zmian organizacji wewnątrz firmy, jak również jej publicznego wizerunku” - czytamy w liście.
Efektem było właśnie Layers of Fear, ale także zapowiedziany na tegorocznych targach E3 projekt Observer, który spotkał się z ciepłym przyjęciem na konferencji PC Gaming Show.