Polski RoboCop zawstydza duże studia. Eksperci: to jedna z najładniejszych gier generacji
Digital Foundry pod wrażeniem.
RoboCop: Rogue City od polskiego studia Teyon szturmem zdobył serca wielu graczy na świecie, a kurz po premierze jeszcze nie opadł. Tymczasem eksperci z Digital Foundry zwracają uwagę, że tytuł zapewnia nie tylko dobrą zabawę i świetne wrażenia dla fanów marki, ale też fenomenalną warstwę wizualną - co jest tym bardziej imponujące, że mamy do czynienia z niewielkim zespołem deweloperskim.
Epic Games przedstawił światu silnik Unreal Engine 5 już 3,5 lata temu, ale do tej pory najlepsze prezentacje technologii pochodziły właśnie od jej twórców: mowa o imponującym demie The Matrix Awakens oraz odświeżonemu Fortnite. Deweloperzy z zewnętrznych studiów także próbowali wykorzystać UE5 w swoich dziełach, ale z mieszanym skutkiem - przykłady to chociażby Remnant 2 i Lords of the Fallen, które, choć wyglądają nieźle, nie zachwycają między innymi dlatego, że nie wykorzystują wszystkich możliwości silnika. W tym towarzystwie błyszczy - dosłownie - RoboCop: Rogue City.
Polska produkcja korzysta z pełnego wachlarza dobrodziejstw Unreal Engine 5: mowa o globalnym oświetleniu i odbiciach Lumen, sytemie virtual shadow maps i geometrii Nanite - a wszystko to przy docelowych 60 FPS-ach na konsolach.
Mimo że w trybie wydajności grze zdarza się spadać poniżej tej wartości w trakcie wymagających sprzętowo starć, Oliver Mackenzie z Digital Foundry podkreśla, że efekt końcowy jest niemal doskonały. „Myślę, że można śmiało powiedzieć, że Rogue City oferuje bardzo imponującą oprawę wizualną, a nawet plasuje się jako jeden z najlepszych pokazów renderowania w czasie rzeczywistym tej generacji” - czytamy w publikacji.
„Technologia to tutaj prawdziwa gwiazda. Osobiście nie byłem pod wrażeniem wczesnych prób wykorzystania UE5, poza doskonałym demem Matrix Awakens od Epic i odświeżeniem Fortnite obecnej generacji. Gry UE5 firm trzecich zazwyczaj wykorzystywały tylko niewielką część zestawu funkcji UE5 lub dostarczały wyraźnie wadliwe wersje kluczowych funkcji silnika, takich jak Lumen GI. RoboCop wykorzystuje całą paletę UE5 i wdraża technologię z finezją i starannością, której do tej pory nie widzieliśmy poza Epic. To trochę dziwne, że mały deweloper dostarcza tak zaawansowany technicznie tytuł na UE5, ale tak właśnie jest w tym przypadku”.
„RoboCop to bardzo imponujący graficznie produkt i jak dotąd wizualna gwiazda tej generacji konsol. Ci, którzy chcą rzucić okiem na przyszłe technologie graficzne, powinni zwrócić uwagę na tę grę”.