Skip to main content

„Polski Stalker”, Chernobylite, dostanie sequel. Premiera w przyszłym roku

Walka, budowanie bazy, survival, zarządzanie drużyną, co-op i wiele więcej.

Polskie studio The Farm 51 zapowiedziało, że Chernobylite, czyli suvival-horror z elementami RPG z 2021 roku wyraźnie inspirowany serią Stalker, dostanie sequel. Chernobylite 2: Exclusion Zone zadebiutuje w przyszłym roku.

Jak poinformowali twórcy, tytuł rozwija elementy znane z pierwowzoru, czyli przede wszystkim crafting, survival oraz system budowania bazy. W grze wcielamy się w Planewalkera, czyli osobę zdolną do podróżowania między światami. W przełożeniu na mechaniki gry umożliwia to rozwijanie równocześnie kilku zestawów umiejętności i wyposażenia, pomiędzy którymi możemy się swobodnie przełączać.

Możemy na przykład przygotować build snajpera do walki na dystans, a także konfigurację nastawioną na walkę wręcz, na którą przełączymy się, gdy przyjdzie nam walczyć na krótszym dystansie. W trakcie rozgrywki w naszej bazie pojawią się sterowani przez komputer sojusznicy gotowi udzielić nam pomocy w walce, ale istotne będzie także zawieranie sojuszy z liderami różnych frakcji, walczących o dominację nad Strefą Wykluczenia.

Zobacz na YouTube

Cenny, wysokoenergetyczny materiał o nazwie Chernobylite opanował teren całej Zony, zmieniając wygląd otoczenia i zmuszając ludzi do wykorzystania prototypowych technologii, aby bronić się przed jego wpływem. Jesteś jedną z tych osób - podróżnikiem przemierzającym światy w poszukiwaniu tego rzadkiego zasobu. Odcięty od znanej Ci rzeczywistości, uwięziony w Zonie, nieustannie atakowany przez hordy przerażających monstrów, musisz walczyć o przetrwanie i zjednoczenie niedobitków, którym także udało się zostać przy życiu” - czytamy w opisie tytułu.

Tytuł będzie zawierał także sieciowy tryb kooperacji, w ramach którego gracze będą mogli ukończyć wybrane misje kampanii fabularnej u boku żywych towarzyszy. Ponadto twórcy obiecują, że w przeciwieństwie do pierwszej odsłony serii otrzymamy także więcej możliwości rozwoju i personalizacji postaci i bardziej zróżnicowany system walki. Gra zadebiutuje w 2025 roku na PC i konsolach, chociaż na ten moment nie sprecyzowano konkretnej listy platform docelowych.

Zobacz także