Polski symulator remontów sukcesem na Steamie
Koszty zwrócone w pierwszą dobę.
Przedstawiciele warszawskiego studia PlayWay poinformowali o sukcesie House Flipper, czyli produkcji, w której naprawiamy i remontujemy domy, by sprzedać je z zyskiem. Symulator zwrócił koszty produkcji w ciągu doby od momentu premiery.
Wytworzenie gry - wliczając marketing - wymagało wkładu rzędu 550 tysięcy zł, natomiast przychody wyniosły ok. 5,2 miliona zł. Wedle danych przedstawionych przez spółkę w raporcie, w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów w sklepach online oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 80 tysięcy egzemplarzy gry.
W dniu premiery House Flipper zajmował pierwszą pozycję na liście bestsellerów Steam, by w ciągu kolejnej doby spać na drugie i trzecie miejsce. Aktualnie na platformie Valve gra otrzymuje „Bardzo pozytywne” recenzje użytkowników.
Sukces symulatora przekłada się na wzrost wyceny PlayWay na giełdzie. W ciągu ostatnich 5 miesięcy kurs akcji spółki wzrósł o 150 procent (dzięki, Business Insider).
Obecnie twórcy pracują nad rozwojem gry w formie dodatków i usprawnień. Ponadto, z uwagi na zadowalające wyniki sprzedaży, przyspieszono prace nad wersjami przeznaczonymi na PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł ukaże się także na urządzeniach mobilnych.
House Flipper zadebiutował w Polsce również w wersji pudełkowej, wraz z polską lokalizacją w formie napisów. W grze zajmujemy się odnawianiem domów: sprzątaniem, burzeniem ścian, przestawianiem mebli, kładzeniem płytek, a nawet pozywaniem się karaluchów.