Skip to main content

Polskie 11 bit studios chce wydawać więcej gier niezależnych

W ramach 11 bit launchpad.

Mało znanym faktem jest, że polskie studio 11 bit - znane najlepiej jako twórcy This War of Mine - to także firma wydawnicza, oferująca gry niezależne od innych producentów w ramach inicjatywy 11 bit launchpad.

Minimalistyczny Spacecom

Dotychczas program ten cieszył się raczej małym powodzeniem. Na rynek wypuszczono kosmiczną strategię Spacecom, a drugi projekt - Jameson: The Pilot - został anulowany. Firma chce jednak znacząco zintensyfikować działalność w tym zakresie.

- Sukces TWoM sprawił, że staliśmy się szeroko rozpoznawalni w branży gier komputerowych, co ułatwia nam nawiązywanie kontaktów biznesowych. Zewnętrzne studia, w tym zagraniczne, same zgłaszają się do nas z różnymi pomysłami - zapewnia prezes spółki, Grzegorz Miechowski, w rozmowie z Polską Agencja Prasową.

Do końca przyszłego roku w ramach 11 bit launchpad ukażą się więc trzy produkcje, a obecnie trwają „zaawansowane rozmowy” w sprawie kolejnych dwóch. Docelowe założenia to 3-4 tytuły rocznie.

- Chcemy wydawać coraz większe gry. Dzięki posiadanym zasobom gotówkowym stać nas, żeby zaangażować w pojedynczy projekt nawet po kilkaset tysięcy złotych. W przyszłości budżety mogą być jeszcze większe - dodaje Miechowski, który przewiduje, że działalność wydawnicza może odpowiadać nawet za jedną trzecią przychodów firmy.

Inicjatywa 11 bit launchpad zapewnia wsparcie finansowe, deweloperskie i marketingowe, a także kanał dystrybucji - w postaci należącego do 11 bit sklepu Games Republic.

Zobacz na YouTube

Nudzisz się? Zobacz także:

Zobacz także