Polskie Farm Manager 2018 wycofane z oferty platformy Steam
Z powodu naruszenia praw autorskich.
Z oferty platformy Steam usunięto dzisiaj wydane na początku kwietnia Farm Manager 2018 - produkcję rolniczą autorstwa deweloperów z łódzkiego studia Cleversan Software.
W wystosowanym komunikacie będące wydawcą gry PlayWay poinformowało, że Valve - właściciel cyfrowego sklepu - postanowiło wycofać tytuł ze sprzedaży. Powodem są roszczenia niemieckiego United Independent Entertainment GmbH (znanego też jako UIG Entertainment).
Firma zza naszej zachodniej granicy uważa, że Farm Manager 2018 naruszyło prawa autorskie. Zarzuty są obecnie weryfikowane przez Steam, a do momentu zakończenia śledztwa, produkcja nie może być dostępna w ofercie.
Źródłem problemu jest trwający od kilku lat konflikt. PlayWay było dystrybutorem Professional Farmer 2014 - przygotowanej przez UIG Entertainment gry, która w Polsce ukazała się pod nazwą Symulator Farmy 2014.
Rodzima spółka postanowiła jednak wycofać się ze współpracy. W opublikowanym w 2016 roku prospekcie emisyjnym wyjaśniono, że decyzję podjęto ze względu na „naruszenia”, których podobno dopuściła się niemiecka firma.
W reakcji United Independent Entertainment oskarżyło polskiego wydawcę o wykorzystanie elementów z Symulatora Farmy 2014 w kolejnym projekcie - właśnie tytule autorstwa studia Cleversan Software.
Szefostwo PlayWay podkreśla, że „nie widzi w dystrybucji gry Farm Manager 2018 żadnych naruszeń jakichkolwiek praw (w tym autorskich)”. Jednocześnie zaznaczyło, że podejmie „wszelkie niezbędne działania”, by ochronić interes firmy.
Na razie trudno przewidzieć, jaką decyzję w sprawie losów pozycji podejmie Valve. Niewykluczone, że właściciel Steama przyzna rację niemieckiemu UIG Entertainment, a wówczas tytuł nie wróci do sprzedaży.
Pure Manager 2018 zadebiutowało 6 kwietnia na PC. To ekonomiczna strategia, w której zajmujemy się nadzorowaniem własnej farmy na wielu poziomach - od uprawy zboża czy owoców i hodowli zwierząt, aż po zatrudnianie pracowników i kupno nowych maszyn.
Gra odniosła dosyć duży sukces. W ciągu 14 godzin od premiery zwróciły się wszystkie pieniądze zainwestowane w prace oraz działania marketingowe - łączny budżet projektu wynosił 300 tysięcy złotych (dzięki, Money.pl). Wyniki przełożyły się zaś na wzrost wartości akcji PlayWay o 10 procent.