Polskie Get Even opóźnione o miesiąc
Z powodu tragicznych wydarzeń w Manchesterze.
Get Even od gliwickiego studia The Farm 51 miało zadebiutować w najbliższy piątek - 26 maja. Niemalże w ostatniej chwili twórcy poinformowali jednak, że gra ukaże się później - 23 czerwca.
Produkcja zmierza na PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One.
„Biorąc pod uwagę niedawne wydarzenia i wyrażając nasz szacunek, postanowiliśmy wstrzymać premierę Get Even do 23 czerwca. Chcieliśmy wyrazić nasze najszczersze kondolencje” - napisano we wpisie na oficjalnym profilu tytułu w serwisie Twitter.
Deweloperzy mają zapewne na myśli wczorajszy zamach w brytyjskim Manchesterze. Podczas wieczornego koncertu Ariany Grande zamachowiec-samobójca zdetonował ładunek wybuchowy. Zginęły co najmniej 22 osoby, a 119 jest rannych.
Niewykluczone, że zdecydowano się opóźnić premierę ze względu na tematykę gry. Głównym bohaterem jest niejaki Cole Black, który budzi się bez pamięci i musi odkryć dlaczego pewna dziewczyna ma bombę przyczepioną do klatki piersiowej. W obecnej sytuacji tytuł mógłby więc wzbudzić kontrowersje, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii.
Jedną z najważniejszych innowacji w Get Even jest zamienienie interfejsu na noszony przez postać smartfon, którego ekran wyświetla mini-mapę i inne potrzebne wskazówki - nawet celownik.
Są też specjalne tryby, jak możliwość wykrywania celów przez ściany i inne bariery z pomocą termowizji. Wzorem serii Outlast, telefon oświetla też drogę i pozwala wykonywać zdjęcia interesujących przedmiotów.
Gracze mają kwestionować rzeczywistość nieco cyberpunkowego świata, w toku rozgrywki znajdując odpowiedzi na pytania: na temat opuszczonego szpitala, w którym się znaleźli, a także samej dziewczyny.
Przygotowując grę, twórcy zastosowali fotogrametrię - rozwiązanie techniczne umożliwiające trójwymiarowe skanowanie rzeczywistych obiektów i osób, które następnie trafiają do produkcji jako lokacje i postacie.
Tytuł zaoferuje ponadto ścieżkę dźwiękową generowaną w czasie rzeczywistym. Dzięki opracowanemu przez deweloperów systemowi, muzyka dostosowuje się do działań gracza, łącząc ze sobą dźwięki otoczenia.