Polskie studio Bloober Team wyda psychologiczny horror Perception
Od byłego twórcy BioShock.
Polskie studio Bloober Team ogłosiło, że w pierwszej połowie przyszłego roku wyda psychologiczny horror Perception od niezależnego The Deep End Games.
Sfinansowana na Kickstarterze produkcja zmierza „na PC i konsole”. Krakowska firma będzie wyłącznym wydawcą przez okres 5 lat, na terytorium całego świata.
„Dzięki bardzo dobrej kooperacji, pozyskaliśmy do naszego portfela wydawniczego jeden z najlepiej zapowiadających się tytułów z gatunku horror” - komentuje prezes Bloober Team, Piotr Babieno.
„Współautorami gry Perception są producenci wielokrotnie nagradzanych przez media branżowe hitów, takich jak seria BioShock czy Dead Space” - dodaje.
Prezes ma na myśli zapewne osobę szefa projektu. Bill Gardner spędził 12 lat w Irrational Games, odpowiadając między innymi za projekty poziomów w pierwszej odsłonie serii BioShock.
Bohaterka nowej gry - Cassie - ma wizje tajemniczej posiadłości, gdzieś w Nowej Anglii. Ostatecznie udaje się jej zlokalizować budynek na Echo Bluff, samotnym półwyspie w Gloucester w Massachusetts. Dziewczyna dociera na miejsce i wkracza do środka, by zbadać wnętrze domu.
„Wyboru dokonaliśmy ze względu na unikatowy charakter projektu” - zapewnia Babieno.
Wspomnianą innowacją jest fakt, że kierujemy niewidomą postacią, korzystającą z talentu przypominającego echolokację. Dźwięki tworzą wizualizacje, które widzi gracz i bohaterka. Za pomocą laski możemy stukać w przeróżne obiekty, co generuje odgłosy i wizualizuje okolicę.
Problem polega na tym, że hałasy przyciągają też istotę zwaną Presence, która chce zapobiec ujawnieniu sekretów posiadłości. Ważną rolę odegra telefon Cassie. Za pomocą aplikacji zamienimy znajdowane listy na mowę, zadzwonimy też do znajomego, który opisze obiekty.
Bloober Team zainauguruje tym samym działalność swojej spółki zależnej do spraw wydawniczych - Feardemic. Działalność ma specjalizować się właśnie na wspieraniu niezależnych twórców z całego świata, głównie w gatunku horrorów.
Firma z Krakowa chce zdominować ten segment, jednocześnie przygotowując własne produkcje stawiające na straszenie graczy, po udanym Layers of Fear:
Futurystyczny horror Observer, w którym zajmiemy się badaniem snów i wspomnień, trafi do sprzedaży przed końcem czerwca 2017 roku. Akcję obserwujemy w FPP, a gra powstaje przy użyciu technologii Unreal Engine 4.
Scopophobia zadebiutuje w drugiej połowie przyszłego roku. Nie udostępniono jeszcze żadnych materiałów prezentujących rozgrywkę, ale produkcja zaproponuje asymetryczną zabawę - gracze kontrolujący dzieci będą starali ukryć się przed użytkownikiem, który przejmie kontrolę nad Bazyliszkiem zamieniającym ludzi w kamień.
Trzeci tytuł to epizodyczne Medium, które opisywane jest jako „przełomowa i unikatowa gra oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”. Pierwszy odcinek ukaże się na przełomie 2017 i 2018 roku.