Polskie studio planowało grę z Obcym. Na drodze stanął Disney
Zakulisowe wieści o anulowanym projekcie Bloober Team.
Pojawiły się nieoficjalne, zakulisowe informacje o niezrealizowanym projekcie krakowskiego Bloober Team. Okazuje się, że polskie studio najpewniej swego czasu pracowało nad grą z Obcym, ale osadzoną w dość intrygujących realiach.
Produkcja powstawała pod kryptonimem Black, a istnienie tytułu ujawniły dokumenty, jakie rodzimi deweloperzy złożyli w ramach prowadzonego przez Komisję Europejską programu Kreatywna Europa. Wskazywały, że pozycja przedstawi wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby, oferując nieliniową, ale dojrzałą fabułę z niejednoznacznymi wyborami, brutalne walki oraz sekwencje skradankowe.
Teraz serwis Gry-Online pisze, że tajemnicza gra rozgrywała się w uniwersum Obcego, choć akcję osadzono podobno w dość niecodziennych realiach, bo w średniowieczu. Nie zabrakłoby oczywiście samego ksenomorfa, który miał być obiektem wierzeń religijnej sekty. Potwór ostatecznie uwolniłby się, a gracze musieliby walczyć o przetrwanie.
Bloober Team szykowało też nietypową formułę zapowiedzi tytułu. W pierwszym trailerze ponoć nie chciano wspominać o kosmicie, promując projekt jako klasyczną produkcję osadzoną w czasach historycznych i z udziałem kultu. Dopiero w następnym miano ujawnić obecność bestii.
Gra ostatecznie nie powstała. Koncept rzekomo spodobał się wytwórni 20th Century Fox, która jest właścicielem praw do marki Obcy i była gotowa pozwolić na realizację pomysłu, ale plany pokrzyżowało przejęcie firmy przez Disney. Koncern Myszki Miki ponoć nie był tak przychylny produkcji.
Bloober Team nie chciał skomentować doniesień. Warto jednak przypomnieć, że kilka miesięcy temu odpowiedzialny w studiu za marketing Tomasz Gawlikowski w rozmowie z IGN przyznał, że prace nad pierwotną wersją Black wstrzymano, ale pod wymienionym kryptonimem powstaje pozycja, której założenia znacznie różnią się od oryginalnej formy tytułu.