Skip to main content

Ponad 10 minut rozgrywki z Dark Souls 2, kolejne szczegóły na temat gry

Twórcy bazują na sprawdzonych rozwiązaniach z poprzednich części serii.

Reżyser Dark Souls 2, Yui Tanimura oraz producent Tak Miyzaone z Namco Bandai zaprezentowali ponad 10 minut rozgrywki z gry w wywiadzie przeprowadzonym przez serwis IGN.

I choć twórcy obiecują, że poprawie ulegała grafika, to wizualnie całość przypomina poprzednią cześć serii - Dark Souls. Powróci znana mechanika rozgrywki i systemy; dopracowano jednak wiele szczegółów.

Prezentacja rozgrywki z Dark Souls 2 z udziałem twórcówZobacz na YouTube

Mroczne zakamarki będziemy mogli oświetlać za pomocą trzymanej w lewej ręce pochodni, nie rezygnując przy tym z tarczy. W filmie widać także, że postać gracza przełącza się pomiędzy trzema typami oręża (mały miecz, topór i dużo większy miecz). Nie wiadomo, czy taka opcja trafi do pełnej wersji gry, czy powstała tylko na potrzeby prezentacji.

Gdzieniegdzie umieszczono specjalne zamki w postaci paskudnych twarzy, wyrzeźbionych w murze. Użycie odpowiedniego klucza wywoła przeróżne efekty, jak zapalenie się okolicznych pochodni. Od gracza zależy, jaki rodzaj klucza użyje w danej sytuacji.

Jeden z obszarów gry nazwano „posiadłością smoków”. „W tym miejscu w przeszłości przeprowadzano eksperymenty na smokach” - wyjaśniają twórcy. Gracz podnosi z ziemi przedmiot, a do życia budzi się ogromny szkielet gada. Przeciwnik rzuca się na gracza, jednak po chwili rozpada się na kawałki. Nie jest jasne, czy przyjdzie nam walczyć z podobnymi wrogami jak w poprzednich częściach serii.

Z drugiej strony, gdy postać kontrolowana przez gracza strzeliła z łuku do cyklopa, ten wpadł w szał i zniszczył pobliski mur. Ponownie, nie mamy pewności, czy była to skryptowana sekwencja, czy też możemy spodziewać się podobnych niespodzianek na każdym kroku.

Tenimura odpowiadał także na pytania dziennikarza IGN. Potwierdził, że Dark Souls 2 znów będzie oszczędne w opowiadanej historii.

- Jednym z ważnych elementów całej serii jest styl narracji. Zachęcamy graczy, by sami przyglądali się małym i większym detalom umieszczonym w grze i stworzyli swoją własną opowieść - mówił reżyser.

Dodał również, że studio From Software „niekoniecznie stworzy grę bardziej przystępną”, ale raczej „postara się lepiej wyjaśnić, co chcemy przekazać poprzez koncept rozgrywki z Dark Souls” - cokolwiek by to miało znaczyć.

Tenimura poinformował, że animacje ulepszono, wykorzystując żywych aktorów i sesje motion capture.

Prace nad Dark Souls 2 rozpoczęły się we wrześniu zeszłego roku, razem z poprawkami i DLC do Dark Souls. Według zapowiedzi, studio From Software może nie zdążyć z premierą na 2013 rok.

Zobacz także