Ponad dwa tysiące osób pracowało nad The Last of Us 2
Aż 15 studiów.
Nad The Last of Us 2 pracowało dokładnie 2332 osoby, pochodzące z piętnastu różnych studiów, wliczając w to Naughty Dog. Choć liczba może robić wrażenie i informacja zwróciła uwagę internautów i mediów, deweloperzy przekonują, że to standard w segmencie gier wysokobudżetowych.
Studia zewnętrzne, które przyczyniły się do powstania The Last of Us 2, to między innymi dwa zespoły pomagające w pracach nad dźwiękiem - jeden zajmował się ogólną warstwą audio, a drugi bronią i walką. Pozostałe dwanaście studiów jest związanych z grafiką.
Według niektórych deweloperów, to standardowa praktyka w przypadku gier AAA. „Jeśli ktoś jest [tą liczbą] zaskoczony, o matko, ale mam dla was historii o tworzeniu wysokobudżetowych gier. Potrzebny jest gigantyczny wysiłek, żeby wydać takie blockbustery” - napisał Sam Sharma z EA, który pracował też w Guerilla Games i Ubisofcie.
Związana z marketingiem gier wideo Ellie Joy Panic dodała: „Większość gier Ubisoftu powstaje z pomocą 10-15 studiów i dosłownie tysięcy ludzi. Większość twórców waszych ulubionych gier AAA korzysta z outsourcingu”.
Były projektant Star Wars The Old Republic skomentował tylko zdawkowym „Urocze. Podpisano: twórcy SWTOR”, sugerując, że nad grą pracowało znacznie więcej osób.
Dla porównania, serwis MobyGames podaje, że Red Dead Redemption 2 ma łącznie 7321 twórców.
Źródło: MobyGames