Skip to main content

Ponad połowa graczek ukrywa płeć w obawie przed nękaniem w rozgrywce online - ujawnia badanie

Większość doświadczyła dyskryminacji w trakcie gry.

  • Opublikowano wyniki ankiety o graczkach
  • Zdecydowana większość respondentek jest dyskryminowana w grach online
  • Aż 59 proc. ukrywa swoją płeć

Lenovo i Reach3 Insights opublikowały wyniki badania na temat graczek. Z ankiety wynika, że zdecydowana większość respondentek doznała stereotypowego i negatywnego traktowania w tytułach online.

W sondażu przepytano 900 grających kobiet z USA, Niemiec i Chin. Aż 59 procent ankietowanych stwierdziło, że w trakcie rozgrywki sieciowej celowo ukrywa swoją prawdziwą płeć, by uniknąć nękania ze strony innych użytkowników.

- Bardzo często w MMORPG gram męską postacią, dzięki czemu inni nie orientują się, że jestem dziewczyną. Próbujemy nie ujawniać, kim jesteśmy, by ludzie z nami nie flirtowali, nie wysyłali prezentów, wiadomości i zdjęć, których nie chcemy - mówi jedna z respondentek, cytowana przez serwis GamesIndustry.

Duża część graczek wybiera produkcje sieciowe i strzelanki

To nie wszystko, ponieważ 77 procent uczestniczek badania przyznało, że doświadczyło jakiejkolwiek dyskryminacji ze względu na płeć podczas gry online. Ankietowane najczęściej zmagają się z negatywnymi komentarzami na temat umiejętności (70 proc.), nadmierną ochroną (65 proc.), protekcjonalnymi wypowiedziami (50 proc.) i niechcianymi pytaniami o związek (44 proc.).

Respondentki są jednak usatysfakcjonowane przedstawieniem kobiet przez deweloperów. 80 proc. jest zadowolona z reprezentacji kobiecych postaci w dużych produkcjach AAA (w przypadku pozycji niezależnych wskaźnik zadowolenia wynosi 91 proc.). 71 proc. uważa jednak, że można byłoby poprawić materiały marketingowe, na przykład w większym stopniu skupiając się na kobietach.

Zdecydowana większość badanych - 88 proc. - toczy zmagania w grach nastawionych na rywalizację. 75 proc. wybiera zaś tytuły akcji lub survivalowe, a 66 proc. preferuje strzelanki. 61 proc. ankietowanych chciałoby powstania drużyn e-sportowych, złożonych z samych kobiet.

Zobacz także