Ponad połowa sprzedaży Destiny 2 na konsolach to wersje cyfrowe
Activision podaje wyniki.
Activision nie podało, ile dokładnie egzemplarzy Destiny 2 sprzedano od dnia premiery, lecz wydawca pochwalił się, że ponad połowa rozprowadzonych wersji konsolowych to odsłony cyfrowe.
To pozwala w nieco innym świetle spojrzeć na zainteresowanie wersjami pudełkowymi. Dane z Wielkiej Brytanii sugerowały spory spadek: zaledwie 175 tysięcy w porównaniu z 417 tys. w przypadku pierwszej odsłony serii.
Jeśli weźmiemy pod uwagę również inne zastrzeżenia, jak wydanie poprzedniej produkcji także na X360 i PS3 czy dodatkowa konwersja Destiny 2 na PC, na którą mogła czekać część odbiorców, mniejsza liczba sprzedanych pudełek przestaje dziwić.
Standardowy podział na zachodnich rynkach to około 30 procent po stronie wersji cyfrowych. Wyniki różnią się oczywiście w zależności o gry czy gatunku, lecz popularność pudełek spada wraz z każdym kolejnym rokiem.
Wydawcy są na pewno zadowoleni, ponieważ takie odsłony oznaczaną większe zyski. Nie trzeba odejmować marży sklepu, kosztów dystrybucji, tłoczenia i tak dalej.
Przedstawiciele Activision w rozmowie z inwestorami podzielili się także innymi pozytywnymi wiadomościami. Destiny 2 na PC notuje podobno „mocny start”, a jeśli podliczyć wszystkie trzy wersje sprzętowe, to debiut nowej gry wypada lepiej niż było w przypadku Destiny 1.
- W zeszłym roku wspominaliśmy, że nasze historyczne maksima sprzedaży cyfrowej to 20 do 25 procent dla Call of Duity oraz 30 do 40 proc. dla Destiny czy Overwatch na konsolach - mówił Spencer Neumann, menedżer w Activision.
- Z historycznych danych wynika, że znaczenie rynku cyfrowego rośnie o około 5 procent rocznie. Wraz z Destiny 2, z wynikiem cyfrowym na konsolach powyżej 50 proc., notujemy najwyraźniej przyśpieszenie tego trendu - tłumaczy.
Activision dodaje, że również zamówienia przedpremierowe na Call of Duty: WW2 w większym stopniu niż w przeszłości wykonywane są na wydania cyfrowe.
Amerykańska firma podała także szereg innych statystyk podsumowujących ostatni kwartał (okres lipiec - wrzesień). Pochwalono się na przykład liczbą 384 mln użytkowników we wszystkich tytułach.
Wszystko to sprawia, że Activision wypracowało świetne wyniki finansowe, w samym tylko segmencie transakcji cyfrowych i DLC notując miliard dolarów przychodów.