Porażka Suicide Squad kosztowała Warner Bros 200 milionów dolarów
Po sukcesie Hogwarts Legacy wytwórnia liczyła na lepszy wynik.
Wytwórnia Warner Bros w niedawnym podsumowaniu kwartalnych wyników finansowych przyznała, że gra Suicide Squad: Kill the Justice League okazała się finansową porażką i wygenerowała przychody o wiele niższe od oczekiwanych. Raport mówi o rozbieżności względem prognoz wynoszących aż 200 milionów dolarów.
Jak informuje serwis IGN, cytując fragmenty spotkania dyrektorów filmowego giganta z inwestorami, premiera najnowszej gry studia Rocksteady była dla firmy „rozczarowaniem”.
„Zanotowaliśmy spadek o ponad 400 milionów dolarów w perspektywie rok do roku. Nasz dział gier znalazł się w bardzo trudnych warunkach, z którymi mamy do czynienia ze względu na sukces zeszłorocznego Hogwarts Legacy i rozczarowującą premierę tegorocznego Suicide Squad. Przełożyło się to na spadek naszych prognozowanych przychodów brutto o 200 milionów dolarów” - tłumaczy dyrektor ds. finansów Gunnar Wiedenfels.
Na ten moment wytwórnia nie ma opracowanego planu poprawy sytuacji. Można się jednak domyśleć, że wewnętrznie dalsze utrzymywanie Suicide Squad w formie gry-usługi stoi pod znakiem zapytania. Jeszcze w tym roku na gogle wirtualnej rzeczywistości Meta Quest 3 ma pojawić się gra Batman: Arkham Shadow od studia Camouflaj, jednak biorąc pod uwagę względnie niską popularność headsetów VR, produkcja ta raczej nie poprawi na dużą metę wyników finansowych działu gier Warner Bros.
Przypomnijmy, że Suicide Squad: Kill the Justice League było krytykowane jeszcze przed premierą, głównie ze względu na mało imponujące materiały z rozgrywki, jakie przedstawiali deweloperzy. Po wydaniu gry w lutym sytuacja nie uległa poprawie, a obecnie na Steamie w grze bawi się niewiele ponad 100 osób. Nie pomogło nawet wprowadzenie w pierwszym sezonie kultowej postaci Jokera.
Według niepotwierdzonych doniesień deweloperzy nie planują obecnie wspierać gry dłużej niż do piątego sezonu. Nie ma jednak gwarancji, że wydawca Warner Bros nie zadecyduje o zakończeniu rozwoju tytułu nawet wcześniej.