Port Mos Eisley z „Gwiezdnych wojen” odtworzony na Unreal Engine 4
Przez grafików ze studia Obsidian.
Grupa grafików ze studia Obsidian Entertainment - dowodzona przez Jasona Lewisa - podjęła się nietypowego projektu. Deweloperzy w wolnym czasie odtworzyli na silniku Unreal Engine 4 port kosmiczny Mos Eisley z „Gwiezdnych wojen”.
Warto zaznaczyć, że miasteczko jest interaktywne. W serwisie 80 Level twórcy udostępnili za darmo pliki z mapą, po których pobraniu i uruchomieniu możemy zwiedzić wspomnianą lokację.
Kierujemy anonimową postacią wyposażoną w blaster (lub inną bronią, którą należy jednak znaleźć).
Podczas eksploracji portu nie natkniemy się na inne postacie, a jedynie roboty - w tym atromechy przypominające R2-D2. Wydarzenia przedstawiono w perspektywie pierwszej osoby.
Aby udać się na wycieczkę po miasteczku trzeba jednak posiadać odpowiednio mocnego PC. Do uruchomienia mapy potrzebny jest komputer wyposażony w co najmniej 16 GB pamięci RAM i kartę graficzną GeForce GTX 760.
Lewis przyznaje, że początkowo chciał jedynie odtworzyć lądowisko z Sokołem Millenium. W trakcie prac pomyślał jednak, że mógłby przygotować też część Mos Eisley wraz z pamiętną kantyną, w której doszło do spotkania Luke'a Skywalkera i Hana Solo.
Deweloperzy zaznaczają, że projekt jest gotowy na razie 90%. Rozważają też stworzenie wersji przystosowanej do zestawów wirtualnej rzeczywistości - Oculus Rift i HTC Vive.
Obsidian Entertainment w przeszłości stworzył Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - kontynuację słynnej gry RPG w świecie „Gwiezdnych wojen” od studia BioWare. Jason Lewis nie uczestniczył jednak w pracach nad projektem.