Skip to main content

Portal 1 - komora testowa 13, 14

Opis przejścia.

Poniżej znajdziesz instrukcje przejścia komór testowych 13 i 14 w Portal 1.


Na tej stronie:


Komora testowa 13

Dostań się do kostki za pomocą portali i połóż ją na czerwonym przycisku. Spowoduje to otwarcie drzwi.

Otwórz po portalu w miejscu zderzenia kuli ze ścianą (1) oraz czerwonym punktem (2), który powstaje na skutek światła gniazda. Platforma, na której stoi kostka, zacznie się poruszać.

Dzięki temu możesz dostać się do kostki, tworząc portal na suficie w miejscu (3), pod którym przejeżdża platforma, i zabrać kostkę.

Używając portali, postaw kostkę na jednym z czerwonych przycisków.

Potrzebujesz jeszcze jednej kostki, która znajduje się w pomieszczeniu, w którym już byłeś. Otwórz portal przez otwarte drzwi (5) i zabierz stamtąd kostkę – otwarte drzwi z pierwszego pomieszczenia nie będą Ci już potrzebne. Pamiętaj o zachowaniu portalu po drugiej stronie (4), aby opuścić pomieszczenie bez używania drzwi.

Stawiając kostkę na kolejnym przycisku otwieramy drzwi na stałe. Dostając się na platformę za pomocą portali, możemy doskoczyć z niej do drzwi, a potem wejść do windy, opuszczając poziom. Naturalnie, można także użyć portali – ściany na to pozwalają.


Komora testowa 14

Wejdź do kolejnego pomieszczenia. Na wprost znajduje się platforma, na lewo pomieszczenie z gniazdem oraz kostką na brązowej powierzchni. Idąc w lewo, pojawią się schody, ale znikną, gdy tylko przez nie przejdziesz. Możesz umieścić pomarańczowy portal (1) w przestrzeni pod nimi.

Niebieski portal umieść obok gniazda, w sposób pokazany poniżej (2).

Przeskakując przez pomarańczowy, możesz dostać się do kostki siłą rozpędu.

Kostkę zabierz ze sobą i połóż na czerwonym przycisku. Spowoduje to otwarcie drzwi.

Należy także otworzyć jeden portal nad gniazdem, dokładnie w czerwonym punkcie (3). Kieruj się teraz do otwartych drzwi.

Po przejściu przez drzwi znajdujemy się teraz w pomieszczeniu z dwiema ruchomymi platformami. Musimy przez nie przeskoczyć, bo portale potrzebne nam są do przeniesienia kuli energetycznej.

W miejscu, w którym kula odbija się od ścian, otwieramy portal (4). Pamiętaj, aby był przeciwnego koloru niż ten, który umieściłeś nad gniazdem. Kiedy kula trafi już do gniazda, przeskocz przez niego.

Wracamy do platformy, która znajdowała się na wprost wejścia do poziomu. Wchodzimy na nią i do windy, aby opuścić poziom.

Następnie: Portal 1 - komora testowa 15

Spis treści: Portal 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Portal 1 - komora testowa 11, 12

Zobacz także