Skip to main content

Portal 1 - komora testowa 16

Opis przejścia.

Poniżej znajdziesz instrukcję przejścia komory testowej 16 w Portal 1.

Wejdź do kolejnego pomieszczenia. Na tym etapie będziesz miał do czynienia z nowym zagrożeniem – wojskowymi androidami, które zaczynają strzelać, gdy tylko znajdziesz się w ich zasięgu. Można sobie z nimi poradzić na kilka sposobów:

  • Podejść do nich i je popchnąć, aby je przewrócić
  • Zrzucić na nie beczkę lub kostkę, aby się przewróciły
  • Otworzyć pod nimi portal, aby je przewrócić

Po wejściu do pomieszczenia, kilka androidów zobaczysz przed sobą – zaczną do ciebie strzelać, lecz szyba jest kuloodporna. Po lewej od wejścia również stoi android (1), ale jest obrócony w drugą stronę. Przewróć go, aby pójść dalej.

W następnym pomieszczeniu zobaczysz celownik laserowy, należący oczywiście do kolejnego androida. Otwórz pod nim portal (2), aby się przewrócił. Idź dalej korytarzem.

Kolejny android znajduje się na schodach po lewej od ciebie. Możesz go ominąć, tworząc portal po drugiej stronie korytarza.

W następnym pomieszczeniu znajdziesz androida za szybą oraz wysuniętą platformę, zablokowaną przez dwie kostki. Znajduje się tam także ściana z zapiskami, którą możesz obejrzeć. Nie ma jednak tam niczego, co byłoby potrzebne do ukończenia poziomu.

Android za szybą znajduje się w pomieszczeniu z brązowymi kaflami, przez co nie da się pod nim otworzyć portalu. Możesz jednak otworzyć portal nad nim, w miejscu oznaczonym czerwonym X (3), i zrzucić na niego kostkę.

Na korytarzu znajduje się kolejny android. Otwórz nad nim portal w miejscu czerwonego X (4), zeskocz na niego lub zrzuć kostkę, aby się go pozbyć.

Aby pozbyć się kolejnych dwóch androidów w pomieszczeniu, najlepiej otworzyć nad nimi portal (5), przejść przez kolejny (6) i je przewrócić.

Teraz trzeba dostać się do pomieszczenia z czerwonym przyciskiem, które ponownie strzeżone jest przez kilka androidów. Aby pozbyć się androida patrzącego na wprost możemy otworzyć nad nim portal (7) i wrzucić kostkę. W ten sposób można go przewrócić.

Aby pozbyć się kolejnego androida (8), patrzącego na drzwi do których musisz wejść, podejdź do niego i przewróć go.

Nad znajdującym się głębiej w pomieszczeniu androidem tworzymy portal i wrzucamy przez niego kostkę – miejsce utworzenia portalu oznaczone jest ponownie czerwonym X (9).

Po pozbyciu się wszystkich androidów połóż kostkę na przycisku, aby otworzyć drzwi, ale uważaj – za nimi znajduje się kolejny android. Możesz zrobić za nim portal, aby przewrócić go ręcznie, albo ponownie nad nim i przewrócić go za pomocą kostki.

Przejdź do pomieszczenia za kratką. Znajdziesz się obok kolejnego androida. Możesz utworzyć portal obok niego, aby dostać się do niego niepostrzeżenie i przewrócić go.

Wejdź do windy, aby opuścić poziom.

Następnie: Portal 1 - komora testowa 17

Spis treści: Portal 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Portal 1 - komora testowa 15

Zobacz także