Portal 1 - rozdział 4
Opis przejścia.
Po uporaniu się z 19 komorami testowymi w Portal 1, rozpoczyna się 4. rozdział gry. Poniżej dowiesz się, jak przez niego przebranąć.
Aby dostać się dalej, otwórz jeden portal na górze (1), a drugi na dole (2). Wskocz w nie po dwa razy, aby nabrać rozpędu. Po doskoczeniu do zbiorników skręć w lewo.
Dojdziesz do schodów, a kiedy wejdziesz na nie, zarwą się pod tobą. Używając portali, dostań się wyżej z pominięciem schodów. Przejdź przez drzwi. Wejdź po schodach – za kratkowanym ogrodzeniem znajdziesz kolejne drzwi. Użyj portali, aby się do nich dostać.
Ponownie użyj portali, aby przejść przez obracający się wirnik. Spójrz przed siebie. Przejdź teraz za pomocą portalu (3) do przestrzeni za barierką. Znajdziesz tam drzwi, ale nie będzie można ich otworzyć.
Otwórz portal nad przejściem ogrodzonym barierkami po prawej stronie oraz drugi gdzieś w swoim pobliżu. Zeskocz na przejście.
Skręć w lewo. Na ścianie zobaczysz czerwoną strzałkę skierowaną w górę. Użyj portali, aby dostać się na pochyłą platformę. Następnie postaw portal na podłodze w pomieszczeniu (4) i na pionowej ścianie (5) . Zeskocz przez portal na podłodze, aby nabrać rozpędu i dostać się na drugą stronę.
Wejdź po schodach. Nie da się wejść wyżej, ale pod sobą znajdziesz uszkodzoną rurę, która przesyła kostki obciążeniowe. Wskocz do niej. Zabierze cię do obszaru testowego.
Stań na przycisku i otwórz portal za drzwiami. Drugi portal otwórz gdziekolwiek, abyś mógł do niego wejść. Zeskocz przez rurę. Znajdziesz się teraz ponownie w zaniedbanym pomieszczeniu.
Jeden portal utwórz na spodzie kamiennego bloku (6), a drugi na jego wierzchu (7). Aby utworzyć portal na wierzchu, wejdź na dwa niskie, działające tłoki, znajdujące się po prawej stronie.
Po przejściu przez portal znajdziesz przed sobą duży, działający tłok. Poczekaj, aż przesunie się maksymalnie daleko i przejdź po nim dalej. Znajdziesz czerwoną strzałkę skierowaną w lewo.
Dojdziesz do kratki. Za nią znajduje się ściana, na której można otworzyć portal. Zrób to i cofnij się po tłoku do kamiennego bloku, aby otworzyć drugi. Przejdź przez niego.
Natrafisz na kolejną przeszkodę. Otwórz portale we wskazany poniżej sposób, aby dostać się wyżej.
Idź dalej. Trafisz do pomieszczenia z wieloma pracującymi tłokami. Wejdź na ten, który dojeżdża do ściany, znajduje się on w lewym rogu od wejścia. Otwórz portal w pomieszczeniu nad drabiną.
Drugi możesz otworzyć w dowolnym miejscu.
Przejdź dalej. Obok siebie znajdziesz dwa pracujące tłoki. Otwórz portal nad jednym z nich.
Po lewej stronie od wejścia, nad sobą, znajdziesz ścianę, na której możesz otworzyć portal, aby znaleźć się wyżej. Wejdź na tłok, aby popchnął Cię do portalu. Ale uwaga - zeskocz w taki sposób, aby uniknąć zgniecenia!
Otwórz portal na pionowej ścianie, a drugi na podłodze. Przeskocz przez nie dwukronie, aby dostać się do kolejnego pomieszczenia.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z wieloma małymi, pracującymi tłokami. Strzel przez nie urządzeniem portalowym, aby je ominąć.
Gdy przejdziesz dalej, po prawej znajdziesz kolejne dwa tłoki. Ponownie otwórz za nimi portal, aby znaleźć się za nimi.
Teraz znajdziesz się w pomieszczeniu z wieloma pracującymi tłokami, które wysuwają się z różnych stron. Otwórz portal nad wskazanym na obrazku tłokiem.
Przechodząc przez ustawione portale i stając na tłoku, będziesz w stanie otworzyć portal za ogrodzeniem. Teraz możesz już spaść na sam dół i otworzyć portal odpowiedniego koloru, aby przejść dalej.
Zwróć uwagę na strzałkę. Wskazuje ona rurę transportującą kostki obciążeniowe. Zeskocz po jej prawej stronie i idź dalej.
Gdy dojdziesz do ściany, zeskocz na rurę poniżej. Dojdziesz do pracującego tłoka. Aby wejść wyżej, otwórz portal nad pracującym tłokiem oraz na ścianie nad trującą cieczą. Wskocz w portal w momencie, gdy tłok będzie dojeżdżał do ściany.
Dojdziesz do otworu ogrodzonego barierkami, zeskocz do niego. Poniżej znajdziesz małe pomieszczenie z napisami "help!" na ścianie oraz korytarz. Przejdź nim dalej. Gdy wejdziesz na trzy duże tłoki, te rozsuną się pod tobą. Znajdziesz się w pomieszczeniu z trzema dużymi drzwiami. W każdym z nich znajduje się android wojskowy. Musisz działać szybko. Otwieraj portale w pomieszczeniach i pod beczkami, aby wyłączyć androidy.
W jednym z pomieszczeń znajduje się hak – skieruj się do niego. Ustaw się jak na obrazku poniżej, aby otworzyć portal przez wąski otwór. Wskocz do pomieszczenia i przewróć dwa androidy.
W pomieszczeniu obok znajduje się rura przesyłająca kostki obciążeniowe. Użyj portali, aby się nad nią znaleźć. Następnie wskocz na powierzchnię obok. Przejdź obok dwóch wyłączonych androidów i wskocz do małego pomieszczenia, gdzie znajduje się kolejny – przewróć go.
Przed sobą znajdziesz urwaną platformę – wskazuje na nią czarna strzałka. Otwórz portale we wskazany sposób, aby się na nią dostać.
Idź dalej. Po przejściu przez barierę znajdziesz się w pomieszczeniu z czerwonym przyciskiem. Wciśnij go. Pojawi się robot z wyrzutnią rakiet. Strzeli w szybę, dzięki czemu będziesz mógł opuścić pomieszczenie.
Postaw się przed robotem, aby wycelował rakietę prosto w kolejną, pancerną szybę. Po jej zniszczeniu idź dalej. Po otwarciu drzwi znajdziesz się w pomieszczeniu z kolejną, taką samą szybą. Aby ją pokonać, umieść portal w pomieszczeniu z robotem strzelającym rakietami oraz drugi tak, aby przelatująca rakieta w nią trafiła.
Przejdź dalej. Znajdziesz się w pomieszczeniu z rurą przesyłającą kostki oraz niewielkim otworem wentylacyjnym. Niestety nie da się przez niego otworzyć portalu ani do niego doskoczyć. Z pomocą po raz kolejny przychodzi nam robot. Umieść portal w taki sposób, aby rakieta zniszczyła rurę przesyłową. Wypadnie z niej kostka, której będziesz mógł użyć, aby wspiąć się wyżej i wejść przez otwór.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z wentylatorem. Spójrz w dół i otwórz pod nim portal. Może to wymagać kilku prób. Drugi portal otwórz w dowolnym miejscu, gdzie jest to możliwe i da się doskoczyć.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z rurami i trującą cieczą. Większość ścian pozwala tutaj na użycie portali. Użyj ich, aby przejść dalej. Gdy dojdziesz do końca, znajdziesz czarną strzałkę wskazującą na kratkę. Otwórz przez nią portal, by dojść wyżej.
Trafisz teraz do kanałów. Użyj portali, by je opuścić. Gdy tylko dotrzesz wyżej, zmieni się muzyka i zaczną otwierać się drzwi z androidami wojskowymi. Otwieraj portale w pomieszczeniach, w których się znajdują i przewracaj je po kolei.
Zwróć uwagę na dwie pochyłe platformy, oznaczone numerami (8 i 9). Będziesz ich potrzebował, aby dostać się wyżej.
Wejdź za pomocą portali do pomieszczenia znajdującego się na wprost tego, do którego chcesz się dostać. Otwórz z niego portal na niższej platformie (10).
Następny otwórz na dole i wskocz w niego. Siła rozpędu wyrzuci cię na tyle wysoko, abyś mógł w locie otworzyć portal na pochyłej platformie (11).
Następnie otwórz pod wyższym pomieszczeniem portal (12). Zsuń się z platformy i wpadnij w niego, aby wyskoczyć z portalu na platformie (13). Dzięki nabranej prędkości znajdziesz się wyżej.
Gdy dostaniesz się już na drugą stronę, idź do przodu, ale ostrożnie – pojawią się przed tobą dwa androidy. Otwórz pod nimi portale, aby się ich pozbyć.
Nad androidami znajduje się otwór, do którego trzeba się dostać. Nie da się jednak otworzyć portalu, aby dostać się wyżej. Zamiast tego, otwórz portal na podłodze i drugi na dole pomieszczenia, w którym walczyłeś z androidami. Wskocz w niego. Siła rozpędu wystrzeli cię w powietrze, dzięki czemu dostaniesz się wyżej.
Następny portal umieść nad barierką. Drugi umieść w dowolnym miejscu, do którego możesz dojść.
Znajdziesz się na długim moście. Przejdź przez niego. Dojdziesz do drzwi z klamką, które będzie dało się otworzyć. Przejdź przez kolejny most, a potem do bariery.
Następnie: Portal 1 - zakończenie, walka
Spis treści: Portal 1 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Portal 1 - komora testowa 19