Skip to main content

Postacie w Half-Life 2 nie mrugały przez pięć ostatnich lat. Valve naprawiło błąd

Nową aktualizacją.

Valve wydało nową aktualizację do piętnastoletniej strzelanki Half-Life 2, która naprawia między innymi błąd, w wyniku którego niemal wszystkie postacie niezależne nie mrugały.

Glitch powstał po wdrożeniu aktualizacji o nazwie Steampipe w 2014 roku, kiedy wydawca przeniósł wszystkie gry na silniku Source do nowego modelu dystrybucji. Niektóre NPC mrugały w przerywnikach filmowych, bo czynność zaprogramowano osobno, ale reszta postaci nie mogła już zamknąć powiek.

Każdemu przyda się od czasu do czasu mrugnąć

Problem dotyczył wszystkich odsłon Half-Life działających na silniku Source, a więc pierwszego i drugiego epizodu, dema technologicznego Lost Coast, a także Half-Life: Source.

W międzyczasie pojawiły się nieoficjalne mody naprawiające błąd, ale dopiero teraz Valve zdecydowało się rozwiązać problem samemu.

Zobacz na YouTube

Nowa aktualizacja dodaje też brakujące dźwięki wydawane przez postacie niezależne, eliminuje problem z zacinaniem się gry podczas zapisywania i zapobiega niechcianemu włączaniu się aplikacji Steam VR.

Tytuły z serii Hal-Life uznaje się za prekursorów nowoczesnych rozwiązań wykorzystywanych w strzelankach pierwszoosobowych. W drugiej części cyklu ponownie wcielamy się w doktora Gordona Freemana, który musi stawić czoła niebezpieczeństwu wywołanemu przez incydent w placówce badawczej o Black Mesa.

Źródło: Valve

Zobacz także