Postacie w Half-Life 2 nie mrugały przez pięć ostatnich lat. Valve naprawiło błąd
Nową aktualizacją.
Valve wydało nową aktualizację do piętnastoletniej strzelanki Half-Life 2, która naprawia między innymi błąd, w wyniku którego niemal wszystkie postacie niezależne nie mrugały.
Glitch powstał po wdrożeniu aktualizacji o nazwie Steampipe w 2014 roku, kiedy wydawca przeniósł wszystkie gry na silniku Source do nowego modelu dystrybucji. Niektóre NPC mrugały w przerywnikach filmowych, bo czynność zaprogramowano osobno, ale reszta postaci nie mogła już zamknąć powiek.
Problem dotyczył wszystkich odsłon Half-Life działających na silniku Source, a więc pierwszego i drugiego epizodu, dema technologicznego Lost Coast, a także Half-Life: Source.
W międzyczasie pojawiły się nieoficjalne mody naprawiające błąd, ale dopiero teraz Valve zdecydowało się rozwiązać problem samemu.
Nowa aktualizacja dodaje też brakujące dźwięki wydawane przez postacie niezależne, eliminuje problem z zacinaniem się gry podczas zapisywania i zapobiega niechcianemu włączaniu się aplikacji Steam VR.
Tytuły z serii Hal-Life uznaje się za prekursorów nowoczesnych rozwiązań wykorzystywanych w strzelankach pierwszoosobowych. W drugiej części cyklu ponownie wcielamy się w doktora Gordona Freemana, który musi stawić czoła niebezpieczeństwu wywołanemu przez incydent w placówce badawczej o Black Mesa.
Źródło: Valve