Postacie w Warhammer Online: Age of Reckoning miały się starzeć
Pomysł powróci w Camelot Unchained.
Bohaterowie graczy w MMO Warhammer Online: Age of Reckoning mieli się starzeć, by bardziej doświadczone postacie wyróżniały się na tle żółtodziobów. Pomysł nigdy nie trafił jednak do pełnej wersji gry, ale teraz twórcy chcą do niego powrócić w swoim nowym projekcie - Camelot Unchained.
- Jeśli chodzi o Warhammer, wydawało mi się, że świetnym pomysłem byłoby zastosowanie wizualnych wskazówek, nie tylko mówiących o tym, jak dużo czasu ktoś spędził przy grze, ale także modyfikujących sylwetkę postaci, widzianą z oddali - przyznał w rozmowie z Eurogamerem szef studia Mythic Entertainment, Mark Jacobs. - To drugie pozwalałoby lepiej wczuć się w świat gry i nagrodzić za długi staż.
- W kwestii sylwetek, długa i bogato zdobiona broda krasnoluda wskazywałaby na weterana. Tak samo, większych rozmiarów goblin oznaczałby bardziej doświadczonego i prawdopodobnie potężniejszego gracza. Takie różnice, w połączeniu z posiadanym sprzętem, byłyby świetną wskazówką podczas poszukiwania celów na polu walki.
„Nie będzie trzeba obawiać się śmierci ze starości czy spadku statystyk, bo to po prostu nie jest zabawne”
Taki był plan, zaakceptowany później przez zespół producentów wykonawczych. Jacobs spodziewał się, że od tego momentu pracą zajmą się projektanci.
- Podczas fazy produkcji zapytał mnie o to jeden z testerów. Przekazałem pytanie dalej, prosząc o informacje o postępach i dowiedziałem się, że pomysł został skasowany.
Jak się okazało, koncept menedżera był zbyt trudny w realizacji. Aby przywrócić starzenie się postaci, jedynym rozwiązaniem na tym etapie produkcji było opóźnienie premiery, do czego nie chciano dopuścić.
- Dlaczego nikt mnie o to nie zapytał? - zastanawia się Andrew Meggs, dawniej starszy inżynier w Mythic, teraz współzałożyciel nowego studia Jacobsa, słysząc tę historię. - Oczywiście, że można było to zrobić.
Serwery Warhammer Online: Age of Reckoning zostały już jednak wyłączone, a przyszłością dla obu deweloperów jest teraz Camelot Unchained - sfinansowany na Kickstarterze projekt MMO, tworzony przez niezależne studio City State Entertainment.
- Rozmawialiśmy o wprowadzeniu tej funkcji w naszej grze i mamy już założenia takiego systemu.
Postacie graczy przejdą przez kilka faz życia. Zmiany będą jednak „powolne” - pierwsza nastąpi najszybciej, kolejne w dłuższych odstępach czasu.
- Starzenie będzie też miało swoje minusy - dodaje Meggs. - Ale korzyści będą większe, ponieważ system ten ma być w ogólnym rozrachunku pozytywny dla graczy. Nie będzie trzeba obawiać się śmierci ze starości czy spadku statystyk, bo to po prostu nie jest zabawne.
- Zmiany wprowadzane podczas starzenia się nie będą tylko kosmetyczne, lecz znaczące w świecie Camelot Unchained.
Szczegóły są omawiane na zamkniętym forum dla osób wspierających produkcję finansowo, ale większość uczestników dyskusji jest podobno zadowolona z propozycji.
Camelot Unchained ukaże się w 2015 roku, wyłącznie na PC. Twórcy z City State przykładają największą wagę do systemu starć między frakcjami graczy, walki PvP mają być najważniejszym elementem rozgrywki. Budżet sięga 5 mln dol.