Postacie ze Skyrima jak żywe - fan gry tworzy realistyczne portrety
Choć z dużą pomocą sztucznej inteligencji.
Użytkownik Reddita tworzy realistyczne portrety postaci ze świata The Elder Scrolls 5: Skyrim. Efekt finałowy to połączenie pracy sztucznej inteligencji oraz - jak twierdzi autor - mnóstwa ręcznej edycji graficznej w Photoshopie.
Asher Katzemann chwali się swoimi pracami już od dłuższego czasu, ale kolejne portrety są coraz bardziej dopracowane i tym samym osiągają większy rozgłos. Poniżej kilka najnowszych obrazków. Napisy w lewym górnym rogu podpowiadają, czyja to podobizna.
I really appreciate all the feedback I got from this sub on my last attempt at a realistic portrait of Serana. Here's my third attempt. After several more runs through Artbreeder and a TON of editing, I think the resemblance is finally there. from r/skyrim
I took some of the suggestions for Ulfric from the comments on my last post, and I think this one is much closer. from r/skyrim
Dla kontrastu przypomnijmy, jak wyglądają postacie w Skyrim bez zainstalowanych modów:
W jaki sposób Asher Katzemann tworzy portrety? Pierwszy krok to praca z narzędziem o nazwie Artbreeder. To oparty na uczeniu maszynowym program, który pozwala łączyć różne obrazy oraz edytować ich cechy - w przypadku postaci zwanych też „genami”. Przykładowo w przypadku męskich podobizn, autor często używa genu zwanego „szczęka Henry'ego Cavilla” lub obrazków z oznaczeniem „Wiedźmin” lub „Geralt”.
Artbreeder wykonuje więc część pracy, ale Katzemann sam dobiera odpowiednie modele, a dodatkowo ręcznie poprawia finalny obraz wyprodukowany przez system w Photoshopie, by portret jak najwierniej odzwierciedlał pierwowzór.
Część komentujących twierdzi, że bohaterowie na grafikach zbyt mocno przypominają zawodowych modeli i modelki, ale większość graczy docenia możliwość ujrzenia mieszkańców krainy Skyrim w tak nietypowej wersji.