Powstaje fanowski remake GoldenEye 007 na silniku Unreal Engine 4
Projekt jednej osoby.
Ben Colclough z amerykańskiego Kentucky pracuje nad odświeżoną wersją kampanii fabularnej GoldenEye 007 - strzelanki opartej na filmie z Jamesem Bondem o tej samej nazwie. Projekt powstaje na silniku Unreal Engine 4.
Gra znajduje się w dość wczesnej fazie rozwoju. Plany autora zakładają, by produkcja ukazała się na 25. rocznicę wydania oryginału, który na konsoli Nintendo 64 zadebiutował w sierpniu 1997 roku.
Warto zaznaczyć, że tytuł osiem lat temu doczekał się już odświeżonej wersji w formie GoldenEye: Source, ale oferowała tylko tryb wieloosobowy. W związku z tym Colclough postanowił przygotować własny remake, skupiający się na kampanii fabularnej.
Na razie autor opublikował film prezentujący fragmenty rozgrywki z poziomu umiejscowionego w fabryce broni chemicznej. W materiale agent 007 przemierza wąskie korytarze - pokazano działanie kilku broni, choć pojawił się tylko jeden przeciwnik, który jednak po chwili zniknął.
Autorowi remake'u pomaga Yannick Zennhausen - kompozytor wspomnianego GoldenEye: Source. Tworzona przez artystę muzyka w dynamiczny sposób dostosuje się do bieżących wydarzeń na ekranie.
Nie jest jednak jasne, jak na projekt zareaguje firma Activision. W 2010 roku koncern wydał na Wii remaster oryginału, który później trafił także na konsole PS3 i Xbox 360.