Powstaje fanowski remake Tomb Raider 2
Na Unreal Engine 4.
Internauta „Nicobass” podzielił się efektami prac nad przeniesieniem kultowego Tomb Raider 2 na silnik Unreal Engine 4.
Odświeżona wersja jest tworzona przez jedną osobę. Autor remake'u wyjaśnia, że grywalne demo zostanie udostępnione nie wcześniej, jak jesienią.
Oprócz screenów w sieci pojawiło się również kilka materiałów wideo, które prezentują mechanikę gry. Poruszanie się oraz pokonywanie przeszkód nawiązuje do pierwowzoru. Znacznie lepiej wypada jednak oprawa graficzna. To zasługa Unreal Engine 4.
Obecnie nie wiadomo, jak do projektu ustosunkuje się firma Square Enix, która posiada prawa do marki. Niedawno z nie do końca wyjaśnionych przyczyn anulowano remake Metal Gear Solid - Shadow Moses.
Unreal Engine 4 to jeden z najczęstszych wyborów wśród domorosłych (i nie tylko) deweloperów. Jeden z fanów The Zelda: Ocarina of Time postanowił odświeżyć kilka lokacji z wykorzystaniem tego narzędzia. Liftingu doczekał się również Mario, a latem zadebiutuje Resident Evil 2.
Silnik posłuży też do fanowskiego remake'u Knights of the Old Republic. Pewien grafik postanowił natomiast sprawdzić, jak w nowej oprawie graficznej wyglądałby Departament Śmierci, pierwsza lokacja z przygodówki Grim Fandango.
Tomb Raider 2 pierwotnie ukazało się w 1997 roku na konsoli PlayStation i PC. W grze wcielaliśmy się w Larę Croft, która poszukiwała mityczny sztylet Xian. Rozgrywka toczyła się między innymi na Wielkim Murze Chińskim, w Wenecji czy Tybecie.
Poniżej materiały z fanowskiego remake'u.