Powstaje nowa odsłona Tomb Raider
Na Unreal Engine 5.
Studio Crystal Dynamics potwierdziło, że pracuje nad kolejną odsłoną serii Tomb Raider. Do zapowiedzi doszło podczas specjalnego wydarzenia Epic Games, ponieważ produkcja bazuje na silniku Unreal Engine 5.
Trzy poprzednie części przygód słynnej Lary Croft – wydawane w latach 2013-2018 – opracowano na podstawie Foundation, autorskiego oprogramowania Square Enix. Jak mówił przed chwilą zarządzający marką Dallas Dickinson, prace dopiero się rozpoczęły.
- Nowy silnik oferuje wyższy poziom opowieści i rozgrywki – zapewnił. – Naszym celem jest podniesienie poprzeczki w kwestii jakości i dostarczenie filmowej akcji, na jaką zasługują zarówno fani Crystal Dynamics, jak i Tomb Raider.
Zapowiedź nie będzie zapewne większą niespodzianką - mówimy o jednej z najpopularniejszych serii w świecie gier. Co więcej, już w styczniu ubiegłego roku przedstawiciele studia obiecywali, że następna przygoda Lary Croft połączy różne opowieści.
- Wyobrażamy sobie przyszłość Tomb Raidera, rozgrywającą się po wydarzeniach z już znanych przygód i prezentującą opowieści, które opierają się na grach zarówno Core Design, jak i Crystal Dynamics. Pracujemy nad ujednoliceniem obu linii czasowych – mówił wtedy Will Kerslake, jeden z producentów.
Ostatnią odsłonę serii - Shadow of the Tomb Raider - wyprodukowało Eidos-Montréal, podczasy gdy Crystal Dynamics było zajęte zapewne Marvel's Avengers.