Powstaje strategia Xenonauts 2
Duchowy następca UFO: Enemy Unknown tym razem z grafiką 3D.
Korzystając z podekscytowania udanym XCOM 2, niezależne studio Goldhawk Interactive ujawniło, że pracuje nad turową strategią Xenonauts 2 o podobnych założeniach.
Pierwsza odsłona debiutowała w pełnej wersji w 2014 roku, jako „duchowy następca” klasycznego UFO: Enemy Unknown. Takie podejście miało swoje zalety, przemawiające do fanów nie do końca zadowolonych z współczesnej serii X-COM.
Były też wady, jak mało współczesne rozwiązania techniczne w stylu ustalonych z góry kątów kamery. Teraz deweloperzy zapowiadają znaczne rozbudowanie tych założeń, w czym ma pomóc doświadczenie zgromadzone przy pracach nad pierwszym Xenonauts.
Jak wynika z ogłoszenia, powinniśmy spodziewać się przejścia na w pełni trójwymiarowy silnik graficzny, przeprojektowanego systemu walki w powietrzu, a także całkiem nowego wyglądu i inteligencji dla najeźdźców z kosmosu.
Tak jak i poprzednia część, Xenonauts 2 ukaże się najpierw w programie Early Access na Steamie, w niższej cenie i z zachętą do wyrażania swoich opinii na temat gry. Nie znamy jednak dokładnych dat, choć plany mówią o 2017 roku.
W kwestii fabuły nie mamy do czynienia z chronologicznym sequelem, lecz z alternatywną wizją rzeczywistości, z walką z kosmitami podczas inwazji toczonej w epoce zimnej wojny.