Powstaje Super Mario Remake. W roli głównej Chris Pratt
Projekt oddanego fana.
„Tworzę ultra-realistyczny remake Super Mario Bros., z Chrisem Prattem w roli Mario” - reklamuje autor nieoficjalnego projektu, chwaląc się materiałem z rozgrywki na pierwszych poziomach.
Rola Pratta nie jest oczywiście przypadkowa. Aktor podłoży głos pod sympatycznego hydraulika w nadchodzącym filmie, co już teraz wywołuje spore kontrowersje, choćby ze względu na brak charakterystycznego, włoskiego akcentu.
Jak wszystkie inne fanowskie projekty, „remake” powstaje na silniku Unreal Engine 5. Co więcej, biegamy w pełnych trzech wymiarach, więc zielone rury można obejść na około, a nie górą. Poza tym twórca postawił na wierne odtworzenie słynnych poziomów, z identycznym rozmieszczeniem bloków, przeciwników, grzybków i tak dalej. „Pożyczono” nawet oryginalne dźwięki.
Domyślamy się, że prawnicy Nintendo zbyt długo nie będą tolerować takiego pomysłu, nawet jeśli deweloper zapewnia, że „jest wieloletnim fanem” dorobku japońskiej korporacji. „Nie mam żadnego doświadczenia, uczę się Unreal Engine od podstaw” - dodaje autor.
Z drugiej strony, materiał wideo opublikowano już dwa tygodnie temu i dział prawny firmy jeszcze nie zajął się sprawą. Sytuacja może wkrótce ulec zmianie, ponieważ pomysł nabiera na popularności dopiero teraz, po publikacji oficjalnego trailera wspomnianego filmu.