Powstaje symulator destrukcji od projektanta Red Faction Guerrilla
Zabawa w burzenie.
Radiangames to studio założone przez Luke'a Schneidera - głównego projektanta technicznego Red Faction Guerrilla. Pierwszy tytuł niezależnego zespołu to gra o demolowaniu budynków.
Główne założenia Instruments of Destruction to konstruowanie własnych ciężkich pojazdów i używanie ich do niszczenia różnych struktur, a przy okazji także całego otoczenia.
Twórcy zaznaczają, że zaimplementowali do gry zaawansowany system fizyki obiektów, którego częścią są też rośliny, kamienie, skały czy ziemia pod budynkiem czekającym na destrukcję.
Wraz z postępami gracze odblokują nowe części do pojazdów. Pozwoli to instalować na przykład obrotowe piły czy inne ruchome elementy, by w jeszcze bardziej kreatywny sposób podchodzić do wyburzania. System składania maszyn oferuje pełną dowolność co do kształtów, części i rozmiarów.
Gra zaoferuje szereg wyzwań, każde z opcjonalnymi celami do wykonania. Instruments of Destruction zadebiutuje przed końcem roku na PC - na początku w dziale Wczesnego Dostępu. Pozostanie w nim około roku.
Cykl Red Faction jest znany przede wszystkim ze względu na zaawansowany system zniszczeń budynków i terenu. Guerrilla także stawiało mocny nacisk na ten właśnie aspekt.