CI Games potwierdza Lords of the Fallen 2 i Sniper: Ghost Warrior 3
AKTUALIZACJA: Prace koncepcyjne nad Lords of the Fallen 2 już trwają.
Polskie studio CI Games poinformowało na konferencji prasowej, że pracuje nad trzecią częścią strzelanki Sniper: Ghost Warrior oraz nad kontynuacją Lords of the Fallen.
W przypadku tego pierwszego tytułu premiera planowana jest na pierwszą połowę 2016 roku, na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Producentem jest Paul Robinson, który zajmował się wcześniej Enemy Front. Akcja toczy się w czasach współczesnych, we Wschodniej Europie. W planach jest nieliniowa rozgrywka i otwarte mapy.
Przez 20 lat w branży gier Robinson pracował także przy Comanche, Armored Fist (studio NovaLogic), Full Spectrum Warrior (Pandemic) czy Killzone 2 (Guerilla Games).
- Sniper: Ghost Warrior to jedna z naszych najbardziej znanych marek. Dotychczas sprzedano 5,5 mln egzemplarzy dwóch poprzednich części. Tworzymy od kilku miesięcy kolejną grę snajperską w kategorii AAA, trzecią część Snipera - mówił szef CI Games, Marek Tymiński.
- Prace koncepcyjne są na zaawansowanym poziomie, a 60-osobowy zespół pracuje nad tym projektem od maja tego roku. Będzie to wysokobudżetowa produkcja klasy AAA, która ma spore szanse na międzynarodowy, zarówno artystyczny, jak i komercyjny sukces - dodał.
Jeśli zaś mowa o przyjętym ciepło Lords of the Fallen, to na styczeń zaplanowano premierę DLC Ancient Labiryth, a później ukaże się jeszcze darmowa, mobilna odsłona tej serii na iOS i Androida. W planach jest też szersza „ofensywa” na rynku mobilnym. Potwierdzono też, że rozpoczęto wczesne prace koncepcyjne nad drugą, „pełnoprawną” częścią gry.
Aktualizacja: „Możemy potwierdzić, że prace koncepcyjne nad Lords of the Fallen 2 trwają" - czytamy na profilu Tomasza Gopa.
CI Games nakreśliło także strategię na nadchodzące lata. Firma planuje odejść od modelu „fabryki gier” i polegać w dużej mierze na zewnętrznych kontraktach, zatrudniając jedynie kluczowy zespół kreatywnych liderów. Pomysł ten sprawdził się już w przypadku Lords of the Fallen.
- Sukces tej gry pokazał, że jesteśmy studiem, które posiada zasoby do tworzenia wysokiej jakości gier wideo z segmentu AAA. Opieramy nasz model biznesowy na wiedzy i współpracy ze starannie wybranymi podmiotami. Wierzymy, że jest to strategia zapewniająca nam optymalną efektywność i stałą kontrolę nad sygnowanymi przez nas tytułami - wyjaśnił Tymiński.