Powstał fanowski remake Star Wars Episode 1: Racer na Unreal Engine 4
Zmagania ścigaczy.
Jeden z fanów przygotował remake wersji demonstracyjnej Star Wars Episode 1: Racer - wydanej w 1999 roku nietypowej gry wyścigowej inspirowanej pierwszym epizodem „Gwiezdnych wojen”.
Projekt autorstwa Roba Jina stworzono na silniku Unreal Engine 4. Produkcja oferuje nie tylko znacznie udoskonaloną względem oryginału oprawę graficzną i ulepszony system fizyki, ale też takie elementy jak dopalacz i opcję zabawy w perspektywach FPP i TPP.
W obecnej formie gry dostępna jest tylko jedna trasa - tor zlokalizowany na terenie pustynnej planety Tatooine. Ścigając się z rywalem kontrolowanym przez sztuczną inteligencję lub innego użytkownika, należy zręcznie manewrować między ciasnymi wąwozami.
Demo pobrać można za darmo za pomocą należącego do Jina dysku Google. Trzeba się uzbroić w cierpliwość - ze względu na duże zainteresowanie, serwery są przeciążone. Istnieje jednak możliwość skorzystania z alternatywnych źródeł. Warto podkreślić, że to nieoficjalny projekt, więc każdy ściąga plik na własną odpowiedzialność.
W Star Wars Episode 1: Racer wcielamy się w pilotów tak zwanych podracerów, czyli antygrawitacyjnych ścigaczy. Bierzemy udział w wyścigach maszyn, które wyróżniają się wysoką prędkością, utrudniającą manewrowanie.
Nie jest jednak jasne, czy remake przygotowany przez Roba Jina będzie dalej rozwijany. Niewykluczone, że grę zablokuje Disney - wydaje się mało prawdopodobne, by koncern wyraził zgodę na istnienie podobnego projektu.
Źródło: Rob Jin