Poznaj 20 bohaterów książki „Legendy gier wideo”
Odbierz darmowy ebook.
Zakończyliśmy już redakcję i korektę książki „Legendy gier wideo”. Tytuł jest już obecnie w składzie i wkrótce będziemy mogli zaprezentować okładkę, datę premiery i fragmenty książki. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z pełną listą nazwisk - bohaterów opowieści o legendarnych twórcach gier.
„Legendy gier wideo” to 250-stronicowa literatura faktu. Zawiera dwadzieścia wyjątkowych opowieści o ludziach, którzy tworzyli pierwsze gry, wymyślali nowe gatunki i wyznaczali kierunek rozwoju branży na dekady. Autorem książki jest Bartłomiej Kluska.
» Zapisz się na listę oczekujących i pobierz nasz darmowy ebook „Bajtek. Legenda”
W książce znajduje się dwadzieścia rozdziałów, ale de facto aż 22 twórców, ponieważ dwa rozdziały opisują historię duetów - jakże mogłoby być inaczej, gdy mówimy o Carmacku i Romero, a także braciach Danie i Samie Houserach.
Oto o kim przeczytacie w książce:
- Ralph Baer - ojciec gier wideo
- David Crane - wynalazca, twórca Pitfall!
- Shigeru Miyamoto - legenda Nintendo
- Richard Garriott - twórca serii Ultima
- Aleksiej Pażytnow - twórca Tetris
- Matthew Smith - przedstawiciel bedroom coders
- Roberta Williams - legenda przygodówek
- Carmack i Romero - twórcy Doom i Quake
- Chris Roberts - twórca Wing Commander i Star Citizen
- David Braben - twórca Elite
- Sid Meier - twórca Cywilizacji
- Peter Molyneux - twórca Populous i Fable
- Eric Chahi - twórca Another World
- Hideo Kojima - twórca Metal Gear Solid
- Satoshi Tajiri - twórca Pokemonów
- Dan i Sam Houserowie - Rockstar i GTA
- Will Wright - autor SimCity i Simsów
- Hidetaka Miyazaki - twórca Dark Souls i Elden Ring
- Neil Druckmann - reżyser The Last of Us
We wstępie do książki Bartek Kluska dość precyzyjnie opisuje, dlaczego wybrał właśnie te nazwiska. Zastanawia się również, kim jest twórca dzisiaj i kim był kiedyś.
„Mówiąc o współczesnych grach wideo, częściej niż twórczość czy kreacja używa się określeń takich jak produkcja i biznes. Nic dziwnego, bo gry to dzieła zespołowe, których budżety sięgają setek milionów dolarów, a listy płac mogą przekraczać tysiąc osób. Zaledwie pięćdziesięcioletnie medium na naszych oczach bliższe staje się przemysłowi niż sztuce. A jednak im więcej trybów kręci się w machinie gamedevu, tym większe jest zapotrzebowanie na twórców – konkretne osoby, które pozwoliłyby nam uwierzyć, że gry to wciąż nie domena fabryk, lecz ludzkiej wyobraźni.”Według Bartka, wciąż jednak najważniejszy jest twórca - ktoś, kogo można by utożsamiać z danym tytułem, uznawany za autora wizji i odpowiedzialny za jej realizację. Bo przecież Metal Gear Solid i Death Stranding to Hideo Kojima. Z kolei seria Dark Souls i Elden Ring to po prostu Hidetaka Miyazaki. Z kolei The Last of Us kojarzy nam się z Neilem Druckmannem, choć wszystkie powyższe gry projektowały zespoły utalentowanych artystów i programistów.
„Moi bohaterowie są różni, mają różne biografie i w różny sposób myślą o grach, wszystkich jednak łączy wspólny mianownik: wywodzą się z analogowych czasów i to analogowe rozrywki ukształtowały ich wyobraźnię: wycieczki i zabawy z rówieśnikami, planszówki, komiksy...” - pisze we wstępie Bartek.
Odbierz darmowy ebook - zapisz się na listę oczekujących
Już teraz możesz zapisać się na listę oczekujących, by otrzymać jako pierwszy informację o ofercie przedsprzedaży. Otrzymasz również natychmiastowy dostęp do darmowego ebooka „Bajtek. Legenda”, który opisuje historię powstania i upadek legendarnego czasopisma komputerowego.
Wiecej na: www.legendygier.pl