Poznaliśmy kolejne szczegóły Gothic Remake. Twórcy gry przyjechali do Polski
Deweloperzy po raz kolejny podkreślają wierność oryginałowi.
Twórcy nadchodzącego remake’u gry Gothic pojawili się na trwających właśnie targach Poznań Game Arena. Przy okazji wydarzenia zorganizowano panel dyskusyjny oraz sesję pytań i odpowiedzi, podczas której fani mogli się dowiedzieć nowych szczegółów na temat wyczekiwanej gry. Deweloperzy jeszcze raz zapewnili, że odświeżona wersja pozostanie bardzo wierna oryginalnemu wydaniu.
Jak relacjonują w mediach społecznościowych obecni na wydarzeniu fani gry, tytuł zachowa wiele cech oryginału. Między innymi przystępując do zabawy nie zobaczymy na ekranie żadnych powiadomień samouczkowych. Podobnie jak w pierwowzorze, wszystkiego będziemy musieli nauczyć się samemu w ramach rozgrywki, a do rozwijania postaci nadal będzie potrzebne znalezienie odpowiedniego nauczyciela. Deweloperzy zadbali nawet o odtworzenie takich elementów pierwowzoru jak odradzanie się pokonanych przeciwników co każdy rozdział, a nie np. po upłynięciu określonego czasu w grze.
Naszym podstawowym źródłem śledzenia postępów fabularnych będzie dziennik. Dowiedzieliśmy się, że zostanie rozbudowany, chociaż nadal nie uświadczymy w grze wygodnych znaczników. Aby zrozumieć, czego oczekuje od nas zleceniodawca, trzeba uważnie słuchać dialogów i pamiętać przekazane informacje. Jeszcze raz potwierdzono, że system gotowania uległ usprawnieniu. Wytwarzanie przedmiotów także przebudowano, chociaż na razie nie poznaliśmy szczegółów.
Jednak oprócz odtwarzania cech oryginału, twórcy postawili sobie za cel także doszlifowanie elementów, gdzie dzieło Piranha Bytes niedomagało: nieścisłości fabularne zostaną załatane, Orkowie otrzymają bardziej rozbudowane struktury społeczne, a członkowie frakcji będą bardziej realistycznie reagowali na nasze poczynania. Jeśli dokonamy przestępstwa i przyłapie nas świadek, to pozostali członkowie danej grupy będą na nas reagowali z niechęcią - w ekstremalnych przypadkach całkowicie stracimy możliwość rozmowy z niektórymi postaciami.
W końcu dowiedzieliśmy się co nieco o samym Bezimiennym. Wiemy już, że cyniczno-stoicki charakter bohatera nie ulegnie zmianie. Otwarta pozostaje kwestia natomiast kwestia dubbingu. Na razie ani nie potwierdzono, ani nie zaprzeczono, czy do roli powróci Jacek Mikołajczak, ale autorzy polskiej lokalizacji „nie wyobrażają sobie Gothica po polsku bez niego”. Być może pojawi się także niespodzianka w postaci powrotu wyciętej z oryginalnej polskiej wersji scenki z udziałem zespołu In Extremo - ponownie, na pytanie o gościnny występ niemieckiego zespołu nie otrzymaliśmy ani solidnego potwierdzenia, ani zaprzeczenia.
Przypomnijmy, że Gothic Remake zadebiutuje planowo w marcu 2025 roku na PC, Xbox Series X/S oraz PS5. Deweloperzy potwierdzili, że gra „z pewnością” otrzyma pewne ulepszenia w wydaniu na konsolę PS5 Pro, ale na razie nie podali szczegółów.