Poznaliśmy pełne wymagania sprzętowe Dragon Age: Veilguard. Wiemy też, kiedy zacznie się wstępne pobieranie
Wymagania Ultra i ze śledzeniem promieni.
Studio BioWare zaktualizowało tabelę wymagań sprzętowych dla nadchodzącego Dragon Age: Veilguard. Od dłuższego czasu znaliśmy minimalne i zalecane wymagania sprzętowe, a teraz deweloperzy ujawnili jeszcze konfiguracje dla settingu „Ultra” oraz do zabawy z włączonym śledzeniem promieni.
Jak możemy się dowiedzieć z opublikowanego wpisu na blogu EA, do uruchomienia nadchodzącej produkcji na najwyższych ustawieniach graficznych będziemy potrzebowali komputera z górnej półki, co jednak nie powinno specjalnie dziwić. Zestaw z procesorem Intel Core i9-12900K, 16 GB RAM oraz kartą grafiki GeForce RTX 4080 pozwoli nam uruchomić grę w rozdzielczości 4K i 60 FPS bez włączonego śledzenia promieni lub 30 FPS z włączonymi efektami RT. Pełną rozpiskę wymagań zamieszczamy na końcu artykułu.
Ponadto poznaliśmy konkretne godziny premiery tytułu w różnych strefach czasowych oraz daty rozpoczęcia wczesnego pobierania, czy też preloadu. W Polsce premiera gry odbędzie się 31 października o godzinie 17:00. Posiadacze konsol Xbox Series X/S mogą pobrać grę zawczasu już od wczoraj, gracze PlayStation 5 będą mogli zacząć pobieranie od 29 października także od godz. 17:00, natomiast użytkownicy komputerów niestety nie dostaną możliwości wczesnego pobierania gry i będą mogli zacząć ściąganie dopiero w momencie globalnej premiery. A będzie co pobierać, bo gra waży aż 100 gigabajtów.
Teraz przejdźmy do pełnej rozpiski wymagań sprzętowych. BioWare zaznacza, że podane przez studio szacunki wydajnościowe uwzględniają użycie upscalingu.
Wymagania minimalne
- Docelowa wydajność: 1080p/30FPS bez RT, ustawienia niskie
- System: Windows 10 64-bit z DirectX 12
- CPU: Intel Core i5-8400 lub AMD Ryzen 3 3300X
- Pamięć RAM: 16 GB
- GPU: GeForce GTX 970, GeForce GTX 1650 lub Radeon R9 290X
- Pamięć VRAM: 4 GB
- Dysk: 100 GB SSD lub HDD
Wymagania zalecane
- Docelowa wydajność: 1080p/60FPS lub 1440p/30FPS bez RT, ustawienia wysokie
- System: Windows 10 64-bit z DirectX 12
- CPU: Intel Core i9-9900K lub AMD Ryzen 7 3700X
- Pamięć RAM: 16 GB
- GPU: GeForce RTX 2070 lub Radeon RX 5700 XT
- Pamięć VRAM: 8 GB
- Dysk: 100 GB SSD
Wymagania ultra
- Docelowa wydajność: 4K/60FPS bez RT, ustawienia ultra
- System: Windows 10 64-bit z DirectX 12
- CPU: Intel Core i9-12900K lub AMD Ryzen 9 7950X
- Pamięć RAM: 16 GB
- GPU: GeForce RTX 4080 lub Radeon RX 7900 XTX
- Pamięć VRAM: 12 GB
- Dysk: 100 GB SSD
Wymagania częściowy RT (ray tracing włączony w „określonych obszarach, które mogą najlepiej wykorzystać tę funkcję”)
- Docelowa wydajność: 1440p/60FPS lub 4K/30FPS z włączonym RT, ustawienia ultra
- System: Windows 10 64-bit z DirectX 12
- CPU: Intel Core i9-9900K lub AMD Ryzen 7 3700X
- Pamięć RAM: 16 GB
- GPU: GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6900 XT
- Pamięć VRAM: 10 GB
- Dysk: 100 GB SSD
Wymagania RT
- Docelowa wydajność: 1440p/30FPS z włączonym RT, ustawienia ultra
- System: Windows 10 64-bit z DirectX 12
- CPU: Intel Core i9-9900K lub AMD Ryzen 7 3700X
- Pamięć RAM: 16 GB
- GPU: GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6900 XT
- Pamięć VRAM: 10 GB
- Dysk: 100 GB SSD
Wymagania Ultra RT
- Docelowa wydajność: 4K/30FPS z włączonym RT, ustawienia ultra
- System: Windows 10 64-bit z DirectX 12
- CPU: Intel Core i9-12900K lub AMD Ryzen 9 7950X
- Pamięć RAM: 16 GB
- GPU: GeForce RTX 4080 lub Radeon RX 7900 XTX
- Pamięć VRAM: 12 GB
- Dysk: 100 GB SSD