Poznaliśmy plany na rozwój Space Marine 2. Lepszy balans, pojemniejsze serwery i nowości w kolejnych sezonach
Sporo mniejszych i większych poprawek.
Twórcy Warhammer 40 000: Space Marine 2 zapewniali niedawno, że czytają wszystkie opinie graczy ze szczególną uwagą. Jako dowód, że nie rzucają słów na wiatr, opublikowali w serwisie Steam obszerne Q&A. Odpowiadają w nim na najbardziej nurtujące graczy pytania, zdradzając tym samym sporo planów na dalszy rozwój gry.
Jednym z kluczowych tematów, poruszonych przez Focus Enternainment we wspomnianym Q&A, jest wyeliminowanie problemów z łącznością dzięki zwiększeniu pojemności serwerów. Spora część graczy skarżyła się na problemy z grą wieloosobową i utratę zapisów, dlatego deweloperzy traktują tę sprawę priorytetowo. Poprawka ma nadejść wraz z najnowszym, dużym patchem. W przyszłości mają pojawić się też prywatne lobby PvP, zapewniające graczom więcej opcji dostosowania rozgrywki pod siebie, w tym tworzenia 6-osobowej drużyny.
Zmian doczeka się również poziom trudności „Weteran”, który zdaniem graczy był nieco zbyt trudny podczas rozgrywki single player. Problemem byli niezbyt pomocni, sterowani przez komputer towarzysze. Twórcy przyznali, że uczynili ich nieco pasywnymi, ponieważ to gracz powinien pozostawać w centrum uwagi. Mimo to, zapowiadają poprawę AI, aby boty były bardziej pomocne podczas walk z bossami i wykonywania niektórych z celów misji. „Tryb ten pozostanie wymagający, ale będzie nieco bardziej sprawiedliwy” - czytamy w Q&A. Zmiany nie dotkną innych poziomów trudności.
Deweloperzy dość sceptycznie odnoszą się do próśb związanych z ustawieniami kamery. W kwestii możliwości zmiany pola widzenia przyznają, że dodanie tego nie byłoby dla nich zbyt komfortowe, ze względu na „filmowość” gry i zmieniającą się kamerę podczas poszczególnych scenek. Przyznają jednak, że rozważają dodanie tego elementu, ze względu na liczne prośby graczy.
Rozwiązaniem, które z pewnością nie pojawi się w Space Marine II, jest tzw. shoulder swap, czyli możliwość przełączania kamery między prawym a lewym ramieniem. Swoją decyzję Saber Interactive argumentuje faktem, że „wszystko w walce wręcz powstało w oparciu o fakt, że w lewej dłoni trzymasz pistolet, a broń białą w prawej (ponieważ wygląda to kozacko)”. Wprowadzenie shoulder swapa wymagałoby więc opracowania wielu animacji od nowa.
Poprawie ma ulec również balans poszczególnych klas i broni, zwłaszcza w trybie PvP. Twórcy przyznają, że nie chcą wprowadzać zmian zbyt pochopnie i muszą zebrać więcej danych. Jednak już teraz zapowiadają poprawki związane z Melta Gunem, który w obecnym stanie jest nieco zbyt potężny. Najnowszy patch ma sprawić, że broń ta nie będzie już leczyć się powyżej limitu zdrowia.