Prace nad Dead Space 2 kosztowały 60 milionów dolarów - raport
Sprzedano 4 mln egzemplarzy.
Po wczorajszych wieściach na temat zamknięcia studia Visceral Games, jeden z byłych pracowników studia ujawnił interesujące szczegóły na temat Dead Space 2, w tym budżet produkcji.
Jak napisał na Twitterze projektant poziomów Zach Wilson, prace nad drugą częścią serii horrorów science-fiction pochłonęły aż 60 milionów dolarów, nie licząc kosztów marketingu.
Sprzedaż, pomimo wysokich ocen, wyniosła natomiast 4 miliony egzemplarzy, poniżej oczekiwać Electronic Arts.
„Nie wiem, czy gra wypracowała zyski” - dodaje Wilson w odpowiedzi na pytanie jednego z graczy. „Ale oczekiwania były wyższe, a ich spełnienie jest równie ważne, co wypracowanie zysków”.
Wydaje się, że właśnie nie najlepsza sprzedaż Dead Space 2 spowodowała, że Electronic Arts postawiło na spore zmiany w trzeciej części trylogii, wprowadzając kooperację oraz dużo większy nacisk na akcję i strzelanie.
Deweloper przypomina, że każda sprzedana kopia pudełkowa to konieczność przekazania części przychodów producentom konsol czy też sprzedawcom i hurtownikom.
„To dlatego każdy wydawca otwiera własny sklep cyfrowy. Nie podoba wam się Uplay? Wydawca zatrzymuje tam 90 procent z ceny gry” - wyjaśnia Wilson.
Budżet pierwszej odsłony serii wyniósł - podobno - 37 milionów dolarów. Były pracownik Visceral Games dodaje, że nie zna konkretnych liczb, a jedynie przybliżone wartości.
Zach Wilson pracuje obecnie w Bethesda Games Studios.