Prace nad Tomb Raider i Avengers oznaczają przerwę od Deus Ex
Eidos Montreal jest zajęte.
Wygląda na to, że na kolejną większą odsłonę serii Deus Ex przyjdzie poczekać nieco dłużej.
Jak dowiaduje się Eurogamer, zachodnie studia Square Enix przechodzą obecnie do wieloletniej współpracy z wydawnictwem Marvel, co w połączeniu z nie najlepszą sprzedażą Rozłamu Ludzkości oznacza przerwę dla futurystycznej serii.
Ostatnia część zostawia wiele pytań bez odpowiedzi. Te mieliśmy podobno poznać w trzeciej produkcji, kończącej trylogię rozpoczętą w Buncie Ludzkości.
Jak rozumiemy, część z tych wątków planowano rozwiązać już w Rozłamie Ludzkości, ale skala tytułu rozrosła się na tyle, że założenia zmieniono. Prace i tak zajęły pięć lat, ale Eidos Montreal nie od dzisiaj ma problemy z kończeniem gier (by wspomnieć choćby Thief).
DLC do najnowszej odsłony to osobne historie i nie jest obecnie jasne, ile opowieści zarezerwowano dla zwieńczenia trylogii, a ile na przykład dla komiksów. Drugi i ostatni dodatek - A Criminal Past - debiutuje 23 lutego, jako prequel głównej kampanii.
Wszystko to stanowi dość drastyczną zmianę założeń po ogłoszeniu - jeszcze w 2013 roku - projektu szerszego rozwoju uniwersum. Jak zapewniał wtedy David Anfossi, szef Eidos Montreal:
„Koncept stojący za Deus Ex: Universe to budowa rozwijającego się, połączonego świata. To obietnica dostarczania wartościowej zawartości i regularnego rozwijania serii, a także budowa głębokiego spisku, obejmującego kilka połączonych odsłon Deus Ex, tworząc bogatsze wrażenia.”
Wygląda jednak na to, że zainteresowanie i sprzedaż cyklu nie pozwalają na kontynuowanie tak ambitnych założeń.
Większość studia Eidos Montreal kończy obecnie trzecią część trylogii Tomb Raider, zatytułowaną podobno Shadows of the Tomb Raider. Nie znamy daty premiery.
Twórcy dwóch poprzednich odsłon tej serii - Crystal Dynamics - pracują już nad pierwszą produkcją na licencji Marvela, na bazie Avengers. Więcej detali na temat tego tytułu poznamy jednak dopiero w 2018 roku.
Jak słyszał Eurogamer, wewnątrz Eidos Montreal jest podobno mały zespół wspierający Crystal Dynamics, ale także planujący już drugą grę, na bazie „Strażników Galaktyki”.
Wydaje się więc, że pomiędzy Avengers, Tomb Raider i „Strażnikami Galaktyki” nie ma zbyt wiele miejsca na czwarty większy projekt, co oznacza przerwę od Deus Ex.
„Choć pracujemy nad rozszerzeniem uniwersum Deus Ex i tworzymy nowe treści i aktualizacje dla Rozłamu Ludzkości, to nasi deweloperzy pracują także z Crystal Dynamics i Marvelem nad projektem The Avengers” - zapewnia Square Enix w oświadczeniu.