Prawa do serii Homeworld sprzedane „anonimowej” firmie
Studio TeamPixel zwraca pieniądze z Kickstartera, które planowało wydać na zakup licencji.
Niezależne studio TeamPixel, które w styczniu zbierało na Kickstarterze pieniądze na wskrzeszenie serii Homeworld, nie zdołało kupić licencji na serię symulatorów kosmicznych.
Twórcy zebrali prawie 60 tys. dol., które zostaną wkrótce zwrócone użytkownikom serwisu Kickstarter, którzy wsparli kampanię. Seria Homeworld przeszła w ręce innego podmiotu, który na obecną chwilę pozostaje anonimowy.
„Mamy nadzieję, że dołączycie do nas we wspieraniu nowych właścicieli serii Homeworld, budujących przyszłość serii” - napisał przedstawiciel TeamPixel. „Oczekujemy, że nowy właściciel zostanie ogłoszony za kilka tygodni, a cała transakcja sfinalizowana pod koniec maja.”
Prawa należały do THQ, które zbankrutowało na początku roku. Większość licencji udało się sprzedać podczas pierwszej licytacji, ale pozostałe serii musiały czekać na nowych właścicieli nieco dłużej - druga aukcja zakończyła się 15 kwietnia. Nie wiemy jeszcze, kto przejął prawa do m.in. Red Faction czy Darksiders.
„W ramach podziękowań chcielibyśmy sprezentować wszystkim wspierającym nas użytkownikom specjalny kupon na naszą nadchodzącą grę RTS. Tak, oznacza to, że wciąż planujemy stworzenie gry RTS, inspirowanej Homeworld, ale bez wykorzystania tej licencji” - dodają twórcy.
Seria Homeworld debiutowała w 1999 roku za sprawą Relic Entertainment. W jednym z pierwszych trójwymiarowych RTSów gracz budował własne kosmiczne imperium. Gra doczekała się dwóch kontynuacji - Homeworld: Cataclysm oraz Homeworld 2.