Prawdziwy Atreus też nienawidzi podpowiedzi z God of War Ragnarok
Sprawiają, że zaczyna męczyć go własny głos.
Sunny Suljic - aktor wcielający się w rolę Atreusa w God of War i God of War Ragnarok - przyznał, że podobnie jak innych graczy, frustruje go bardzo „agresywny” system podpowiedzi w najnowszej odsłonie cyklu. Stwierdził, że od ciągłego słuchania porad Atreusa zaczyna mieć dość własnego głosu.
Z Sujicem rozmawiała redakcja serwisu IGN. Dziennikarz zapytał aktora, czy podoba mu się fakt, że to jego postać służy graczowi podpowiedzią. „Szczerze, to według mnie nie. Próbuję rozwiązać zagadkę i cały czas słyszę tylko siebie, dającego samemu sobie podpowiedzi. Naprawdę, czasami zaczynam nienawidzić własnego głosu” - tłumaczy aktor. „Kurczę, to jest takie frustrujące, no ale nic na to nie poradzimy”.
Przypomnijmy, że system podpowiedzi przy rozwiązywaniu zagadek w God of War Ragnarok szybko stał się jedną z niewielu cech gry, które gracze otwarcie znienawidzili. Jeśli gracz nie rozwiązał dość szybko stawianej przed nim łamigłówki, to Atreus lub Mimir zaczynali co chwila dawać Kratosowi porady. Sami twórcy przyznają, że jest to niedopatrzenie z ich strony - licznik odmierzający czas od chwili rozpoczęcia zagadki do momentu włączenia podpowiedzi był ustawiony zbyt krótko - ale żaden z testerów nie wskazał tego jako problem.
„Podczas prac nad grą próbujesz sprawić, by wszystko działało, a następnie szlifujesz mechaniki. Pod koniec projektu pracownicy kontraktowi zaczęli odchodzić, a system podpowiedzi nie był wystarczająco dopracowany. Nie dotarło to do nas aż do premiery, ponieważ nawet podczas testów nikt nie zwrócił nam uwagi, że postacie za dużo gadają” - powiedział w wywiadzie z lutego tego roku Matt Sophos ze studia Sony Santa Monica.
Przypomnijmy, że God of War Ragnarok zadebiutowało na początku listopada 2022 i szybko zyskało uznanie graczy i krytyków. Wydany na PS4 i PS5 tytuł może pochwalić się niezwykle wysoką średnią ocen na poziomie 94 punktów na 100 w serwisie Metacritic. Ponadto produkcja zdobyła na różnych galach sześć statuetek dla najlepszej gry roku oraz liczne wyróżnienia w innych kategoriach.