Skip to main content

Prawie jak Red Alert. Nowa strategia przypomina klasyki sprzed lat

D.O.R.F. Real-Time Strategic Conflict.

D.O.R.F. Real-Time Strategic Conflict to interesująco zapowiadająca się gra strategiczna, która nie stara się rozwijać gatunku. Wprost przeciwnie - w jak największym stopniu nawiązuje do klasycznych produkcji sprzed lat.

Projekt dwuosobowego zespołu DORFteam stawia na klasyczną oprawę graficzną, do złudzenia przypominającą lata 90. oraz Command & Conquer czy Red Alert. Inne założenia także będą dobrze znane: wcielamy się w dowódcę sił jednej z trzech frakcji, budujemy bazy, pozyskujemy surowce i konstruujemy jednostki, by poradzić sobie z przeciwnikiem.

Akcja toczy się „w pokręconej wizji przyszłości”, a ekonomię napędzi ropa naftowa i kopalnie minerałów, ale także złom pozyskiwany z pól bitew. Zróżnicowane strony konfliktu posiadają interesujące siły, przypominające właśnie wynalazki rodem z Red Alert: wielkie zeppeliny, czołgi z kilkoma wieżyczkami, wojowników z mocą psioniki czy roboty kroczące z artylerią.

Wydaje się, że twórcy pamiętają też KKnD z 1997 roku. Jedna z frakcji przypomina bowiem postapokaliptyczne siły zbrojne, z pojazdami w stylu Mad Max i orków z uniwersum Warhammer 40K. Pomimo oprawy w stylu retro, całość prezentuje się świetnie, zwłaszcza w ruchu.

Są też pewne innowacje. Dla przykładu, możliwe będzie zajmowanie budynków, a nawet walki wewnątrz nich. Tymczasem przejmowanie fabryk przeciwnika pozwoli adaptować silne strony wrogich jednostek na potrzeby własnej armii, tworząc interesujące hybrydy wojsk.

D.O.R.F. Real-Time Strategic Conflict nie ma obecnie daty premiery. Na debiut zapewne jeszcze poczekamy. Jak wspomniano, zespół liczy dwie osoby, który w serwisie Patreon pozyskuje nie tylko pieniądze, ale i pozwala wspierającym głosować na funkcje, które ich zdaniem powinny zostać dodane do gry.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także