Prawie jak Skyrim 2. Wioska w Unreal Engine 5 imponuje realizmem
Projekt studenta.
Tak mógłby wyglądać Skyrim 2, gdyby twórcy z Bethesdy postawili na jak największy realizm. Projekt jednego z deweloperów dopiero co wkraczających do świata gier wideo prezentuje imponującą, średniowieczną wioskę.
„To moja praca dyplomowa i osobisty projekt, stworzony przy użyciu silnika Unreal Engine 5.1 w okresie około ośmiu miesięcy” - wyjaśnia Taichi Kobayashi, twórca miejscowości, w opisie zamieszczonym w serwisie ArtStation, stanowiącym standardowe miejsce do publikacji portfolio w świecie grafików zajmujących się grami wideo.
Jak dodaje twórca, „ze względu na limit obiektów, jakie może stworzyć jedna osoba”, w przypadku niektórych elementów posiłkował się bibliotekami Megascans - mowa głównie o roślinności i mniejszych rekwizytach. W aplikacji tej znaleźć można tysiące assetów pochodzących ze skanowania trójwymiarowego, co niewątpliwie bardzo pomocne w realistycznych scenach.
Kobayashi przygotował małą wioskę, pełną przeróżnych zabudowań. Jak ujawnia mapa, mamy młyn, stajnie dla koni, większą karczmę, sklep z winami, warzywnik, domki zawieszone na skale, pola uprawne i tak dalej. Brakuje zapewne tylko postaci - lecz te nie leżą w gestii grafików od lokacji, a mowa przecież o projekcie dyplomowym. Zakładamy, że ocena była wysoka.