Prędkość SSD rodem z konsol jednak nie tylko dla Windows 11
DirectStorage dla każdego.
Microsoft sprecyzował, że technologia DirectStorage - wymieniana jako jedna z kluczowych nowości dla graczy w Windows 11 - będzie dostępna także na Windows 10.
Przypomnijmy: rozwiązanie rodem z Xbox Series X/S przyśpiesza działanie niektórych napędów SSD, dzięki - między innymi - sprawniejszej kompresji i dekompresji danych.
Już w kwietniu informowaliśmy, że technologia zmierza na PC, gdzie powinna zadebiutować jeszcze w tym roku. Wtedy nikt nie wiedział jednak o nowym systemie operacyjnym, a wraz z zapowiedzią Windows 11 funkcję ogłoszono jako jedną z opcji na wyłączność. Do teraz.
„Microsoft pozostaje zaangażowany, by twórcy korzystający z nowej technologii mogli dotrzeć do jak największej liczby graczy. Dlatego też tytuły powstające na bazie bibliotek DirectStorage będą kompatybilne z Windows 10, w wersji co najmniej 1909” - czytamy na oficjalnym blogu.
Podobne wsparcie otrzyma nadchodząca, nowa odsłona DirectX 12 Agility SDK.
Windows 11 może oferować pewne dodatkowe usprawnienia, ponieważ „został zbudowany z myślą o DirectStorage” - wyjaśnia Hassan Uraizee, jeden z deweloperów odpowiedzialnych za technologię.
Nadal potrzebne będą oczywiście odpowiednie urządzenia, choć - jak potwierdzono w kwietniu - rozwiązanie zadziała także na starszych napędach PCIe 3.0 NVMe, a nie tylko na nowszych urządzeniach PCIe 4.0, jak informowano pierwotnie.
Na konsolach Xbox Series X/S technologia nosi nazwę Xbox Velocity Architecture i składa się z czterech filarów: specjalnych modeli SSD, sprzętowej dekompresji danych, sprawniejszego strumieniowania tekstur oraz właśnie biblioteki zapytań DirectStorage.