Prędkość układu graficznego Xbox One zwiększona o 6,62 procent
Udało się dodać całe 53 MHz.
Microsoft potwierdził, że ostateczna prędkość układu graficznego w Xbox One wynosi 853 MHz, co stanowi przyrost o 53 MHz w porównaniu z planowaną na początku częstotliwością.
O zmianach poinformował Marc Whitten z Microsoftu w najnowszej odsłonie podcastu Majora Nelsona. Wypowiedzi pojawiły się w artykule serwisu GameSpot.
Whitten stwierdził w rozmowie, że na targach Gamescom - w porównaniu do E3 - powinniśmy spodziewać się wzrostu jakości prezentowanych produkcji.
- Deweloperzy otrzymali ostateczne wersje zestawów producenckich i blisko z nami współpracują. Niektóre rzeczy zaczynają wyglądać już całkiem nieźle.
Następnie menedżer opisał proces usprawniania sterownika graficznego Xbox One - o czym informowaliśmy już wcześniej - i sam wzrost prędkości układu GPU.
- Zaczęliśmy od bazowego sterownika DirectX, a następnie usunęliśmy wszystkie części, które nie są związane z Xbox One i dodaliśmy elementy, które usprawniają doświadczenie. Zmiany dotarły do dostawców zawartości dopiero teraz i myślę, że zrobili już spore postępy.
- Przeszliśmy od teorii na temat działania sprzętu - wydajności, specyfikacji cieplnej, konstrukcji - do rzeczywistego urządzenia. To moment, w którym zaczynamy kręcić pokrętłami. Albo teoria okaże się prawdziwa, albo jest zbyt konserwatywna, albo zbyt agresywna. Dla nas to była bardzo dobra wiadomość i przykładem jest podniesiony zegar układu graficznego, z 800 MHz do 853 Mhz.
Microsoft nadal nie podał oficjalnej specyfikacji technicznej swojej nowej konsoli.