Premiera Phasmophobii na konsolach opóźniona przez pożar
Zmiana kilka dni przed terminem.
Studio Kinetic Games poinformowało, że termin premiery konsolowego wydania horroru Phasmophobia została przesunięty. Przyczyną opóźnienia jest niedawny pożar w budynku, w którym mieści się biuro deweloperów.
Wedle oryginalnych założeń, popularny survival horror miał zadebiutować na PlayStation 5 i Xbox Series X/S jeszcze w sierpniu. W obliczu nieprzewidzianych problemów termin trzeba było jednak przesunąć. Za nową datę debiutu przyjęto końcówkę października, a konkretnie tydzień poprzedzający Halloween.
„Po dokładnych rozważaniach postanowiliśmy podjąć trudną decyzję o opóźnieniu premiery na konsolach, zaplanowanej początkowo na sierpień, do czasu aż wszystko zostanie uporządkowane” - czytamy w oficjalnym komunikacie. „Naszym obecnym celem jest zorganizowanie specjalnej premiery w tygodniu poprzedzającym Halloween, w październiku tego roku. Da nam to czas potrzebny na udoskonalenie i dopracowanie wszystkiego”.
W ramach przypomnienia, Phasmophobia to nastawiony na kooperację horror, w którym gracze polują na duchy. Produkcja przygotowana przez jednoosobowe studio Kinetic Games zadebiutowała w 2020 roku i - ku zaskoczeniu twórcy - spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. Z czasem gra rozwijała się o kolejne tryby gry, maszkary i lokacje, stopniowo przyciągając kolejnych graczy.
Warto dodać, że tytuł trafi także na gogle PlayStation VR2, dzięki czemu gracze będą mogli bać się również w wirtualnej rzeczywistości. Mimo że gra wciąż znajduje się w fazie wczesnego dostępu, do dziś przyciąga przed ekrany dziesiątki tysięcy gracze. Zgodnie ze statystykami serwisu SteamDB, w ciągu ostatnich 24 godzin grało ponad 55 tysięcy użytkowników Steama jednocześnie.