Premiera polskiego Gamedec opóźniona
Twórcy potrzebują dodatkowego czasu.
Studio Anshar poinformowało o opóźnieniu Gamedec - gry RPG na bazie cyklu książek Marcina Przybyłka. Tytuł ukaże się dopiero w 2021 roku, a nie w czwartym kwartale bieżącego.
Na Twitterze deweloperzy wytłumaczyli, że decyzję o przesunięciu produkcji podjęto po zebraniu opinii na temat wczesnej wersji projektu. Twórcy uznali, że potrzebują dodatkowego czasu na wdrożenie poprawek i ulepszeń.
„Chcemy, by Gamedec było grą ukształtowaną przez społeczność. Pomysły i sugestie, które wielu z was zgłaszało w ankietach lub przekazywali dziennikarze i youtuberzy po prezentacjach tytułu były bardzo szczere, czasami brutalne, ale zawsze pomocne i otwierające umysł. Uświadomiły nam, że zmierzamy w dobrym kierunku (…), ale wciąż mamy wiele pracy do wykonania” - wyjaśniono.
Twórcy przyznają, że większość lokacji z gry jest już gotowych, ale nadal szlifów wymagają nieliniowa narracja i inne elementy. Zaznaczają również, że muszą jeszcze poprawić dialogi, nim będą mogli wysłać je tłumaczenia na inne języki.
Deweloperzy wciąż nie ukończyli funkcji, która umożliwi graczom implementowanie własnej zawartości - grafik, kwestii mówionych oraz nazw postaci i firm. Projektanci poinformowali także, że obiecane wcześniej etapy nawiązujące do horrorów z Cthulhu i gry Seven: The Long Days zostaną dodane w formie darmowego DLC.
Gamedec zmierza na PC. W planach są też wersje na Switch i inne konsole, ale studio Anshar nie obiecuje, że ukażą się równolegle z wydaniem komputerowym.