Skip to main content

Premierowa aktualizacja Wiedźmina 3 dostępna na PlayStation 4

Plus: pliki konfiguracyjne ujawniły opcje graficzne z PC.

Posiadacze cyfrowych zamówień przedpremierowych Wiedźmina 3 w wersji PlayStation 4 mogą już zacząć pobierać pliki gry, by bez opóźnienia przystąpić 19 maja do rozgrywki.

Tylko co z tą trawą

Opcja przeznaczona jest obecnie tylko dla graczy z wybranych terytoriów. Przy okazji dowiedzieliśmy się także, jakie zmiany wprowadza zapowiadana aktualizacja premierowa.

Listę opublikował użytkownik „Hemo Mimo” z forum dyskusyjnego NeoGAF. Największe nowości to „wsparcie dla DLC”, „poprawki stabilności” i „ogólna poprawa wydajności”.

Wprowadzono również szereg kosmetycznych usprawnień w niektórych zadaniach, a także usunięto błędy z dziennika, mapy, dialogów i przerywników filmowych.

Ostatnie zmiany to lepsze „zachowanie łodzi”, usprawniona sztuczna inteligencja, odradzanie najważniejszych postaci niezależnych i zmiany w interfejsie oraz balansie rozgrywki.

Łącznie do pobrania na PlayStation 4 jest 31 GB danych, a sama aktualizacja to dodatkowe 482 MB.

Tymczasem zwolennicy PC już od kilku dni przeczesują dane gry pobrane z GOG, znajdując między innymi pliki konfiguracyjne - w tym te dotyczące grafiki.

Lektura plików .xml pozwala wywnioskować, które zmienne pojawią się w opcjach graficznych polskiej produkcji. Powraca między innymi znany z Wiedźmina 2 ubersampling; są także tekstury w rozmiarze 2048×2048. Większość ustawień ma cztery wartości - od niskich do „uber”.

Są też stosowne wpisy dotyczące gęstości trawy, odległości rysowania cieni, teselacji wody czy funkcji Nvidii, takich jak oświetlenie powierzchniowego HBAO. Pełną listę znaleźć można na oficjalnym forum gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się we wtorek na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz na YouTube

Zobacz także